Handleiding

  Huisstijl beheren


Let op: Het onderdeel huisstijl beheren is op dit moment alleen van toepassing op het publiceren van een donatieoverzicht. Informatie over facturatie en e-mail huisstijlen vindt u bij » Facturatiestijl aanpassen

Tijdens het publiceren van een donatieoverzicht, kunt u de opmaak van de publicaties naar eigen hand aanpassen. Als u op huisstijlen beheren hebt geklikt, zult u in dit scherm terecht komen.

afbeelding_269_1.png


In dit scherm kunt u huidige stijlen aanpassen (1) en verwijderen. Op dit moment is dat alleen de automatische stijl zichtbaar, maar we gaan een eigen stijl aanmaken. Dit doet u door te klikken op “Nieuwe stijl aanmaken” (2). Vervolgens komt u in het volgende scherm terecht.

afbeelding_269_2.png


Om te beginnen geven we de nieuwe huisstijl een naam. In het voorbeeld geven we het de naam “ConscriboStijl” (1). Dan zijn er verschillende gegevens die u kunt wijzigen.

Inhoud (2): Hier verandert u de marges voor het gedeelte in het midden van het document. Op dit moment is dat blauw aangegeven in de afbeelding rechts.
Koptekst (3): Hier verandert u de informatie bovenaan het document.
Voettekst (4): Hier veranderd u de informatie onderaan het document.
Positie boven: De afstand van de bovenrand van het document tot aan de start van de kop-/voettekst of inhoud.
Positie links: De afstand van de linkerrand van het document tot aan de velden kop-/voettekst of inhoud.
Breedte: De breedte van de kop-/voettekst of inhoud.
Hoogte: De hoogte van de kop-/voettekst of inhoud.

Bij kop-/voettekst heeft u de mogelijkheid om ook een inhoud toe te voegen (5/6). Wij willen, bijvoorbeeld, ons logo in de koptekst krijgen en onze gegevens in de voettekst. Om een afbeelding toe te voegen, klikt u op het afbeeldings icoon (7).

afbeelding_269_3.png


Hier kunt u vervolgens (1) een logo kiezen dat u zichtbaar wilt hebben op de overzichten. Vervolgens zal het logo verschijnen in het tekstveld, waarna u zelf de positie en groote van uw logo kunt wijzigen.

afbeelding_269_4.png


Om onze gegevens in de voettekst overzichtelijk te houden, voegen we een tabel toe. Zie afbeelding hieronder.

afbeelding_269_5.png


Dan verschijnt er een tabel waar u informatie kunt noteren. Handmatig kunt u de breedte verstellen van de individuele rijen en cellen.

afbeelding_269_6.png


Er zijn ook een aantal knoppen die u kunt gebruiken om uw tabel compleet te maken:

Tabel eigenschappen(1): Hier kunt u de marges en posities van de tabel wijzigen. Daarnaast is het ook mogelijk een gekleurde omlijning toe te voegen.
Tabel verwijderen (2): Dit verwijderd te tabel
Voeg rij boven toe (3): Voegt een nieuwe rij toe boven de geselecteerde rij.
Voeg rij onder toe (4): Voegt een nieuwe rij toe onder de geselecteerde rij.
Verwijder rij (5): Verwijderd de geselecteerde rij.
Voeg kolom in voor (6): Voegt kolom in voor de geselecteerde kolom.
Voeg kolom in na (7): Voegt kolom in na de geseleceerde kolom.
Verwijder kolom (8): Verwijderd de geselecteerde kolom.

Na wat invullen van de gegevens kan het er zo uitzien:

afbeelding_269_7.png


Als u de gegevens in kop- en voettekst heeft ingevuld, is in het kleine preview scherm aan de zijkant is ook de tekst zichtbaar om u een idee te geven hoe het eruit komt te zien.

afbeelding_269_8.png


Als u tevreden bent, klikt u onderaan het scherm op stijl opslaan.