Ondersteuningsforum

Hier kunt u vragen stellen en antwoorden krijgen op vragen over het gebruik, de werking van Conscribo en alles wat daarmee te maken heeft!

Bezoek de Conscribo website

You are not logged in.

Announcement

We accepteren op dit moment geen nieuwe registraties

#1 2015-10-14 21:59:10

Strandloper
Member

Kan ik BTW aangifte beperken tot het kwartaal?

Ik wil BTW aangeven over 2015-Q3 (jul-aug-sep). Ik kijk dus in menuoptie 'Omzetbelasting'. Ik heb ook grotere wijzigingen gedaan, na aangifte toen, in Q1 en Q2. Die wijzigingen zijn nog niet gecontroleerd en wil ik nu *niet* erin hebben. Kan ik dat beperken? Maakt het uit of ik Q1 en Q2 heb 'BTW-afgesloten'?

Om het erger te maken: ik heb ook nog grote wijzigingen in 2014 gedaan (suppletie-brief nodig). Die komen nu ook in de getallen terug. Maar ik wil dat later en apart afhandelen. Kan dat?

(Vraag terzijde: hoeveel periodes (kwartalen) kijkt de pagina 'omzetbelasting' eigenlijk terug? Eentje, of alle?).

Offline

#2 2015-10-16 13:43:25

Barbara
Moderator

Re: Kan ik BTW aangifte beperken tot het kwartaal?

Via deze link vindt u meer informatie over de aangifte :
Bij de aangifte kunt u door te klikken op "uitgebreide weergave" inzien waar rekening mee wordt gehouden van eventueel eerder verwerkte aangiftes.

Op het moment dat u de aangifte bij de belastingdienst heeft ingevuld is het erg belangrijk dat u deze aangifte ook in de boekhouding definitief maakt.
Het definitief maken van de aangifte zorgt ervoor, dat de BTW bedragen worden vereffend in de balans, dat eventuele winsten en verliezen worden geboekt, en dat Conscribo de volgende aangifte ook kan genereren. Zolang u dit niet heeft gedaan, kunt u vervolgaangiftes niet betrouwbaar genereren.

in de link vindt u ook terug hoe om te gaan met een suppletie in de boekhouding.

Offline

Board footer

Powered by FluxBB