Ondersteuningsforum

Hier kunt u vragen stellen en antwoorden krijgen op vragen over het gebruik, de werking van Conscribo en alles wat daarmee te maken heeft!

Bezoek de Conscribo website

You are not logged in.

Announcement

We accepteren op dit moment geen nieuwe registraties

#1 2015-12-07 14:53:43

Robin
Member

Interne Verrekening

In onze administratie hebben we personen die zowel geld moet ontvangen als betalen.
Ik druk op interne verrekening selecteer een te betalen bedrag en een te ontvangen bedrag van deze relatie.
Het verschil tussen het te betalen en ontvangen boek ik weer op de debiteurenrekening van de relatie.
Zowel het te betalen bedrag als het te ontvangen bedrag staan nu op afgehandeld.
En het verschil staat ook netje op de debiteurenrekening, maar als deze persoon nu betaald dan kan ik niet het verschil aanvinken als betaald.

Dus stel ik moet  aan een relatie 5 euro betalen en krijg nog 65 euro. Ik maak een interne verrekening en selecteer zowel de 5 als de 65 euro en het verschil van 60 euro boek ik weer op de debiteurenrekening van de relatie.
Nu betaalt de relatie 60 euro alleen als ik het bank afschrift inlees en ik  probeer de 60 euro aan een te ontvangen inkomst te koppelen staat niks meer open ook als ik op afgehandelde betalingen druk staat er nog steeds niet het bedrag van 60 euro.

Wat doe ik fout is de vraag?

Offline

#2 2015-12-11 14:51:17

Barbara
Moderator

Re: Interne Verrekening

Wat er  gebeurt is het volgende :  inkomsten  65 euro worden credit op rekening x geboekt en  hebben een via regel debiteuren  65 euro debet
uitgaven  van 5 euro worden debet geboekt op rekening X en hebben een via regel debiteuren 5 euro credit
Als er een verrekening van debiteuren naar debiteuren plaats vindt, kunnen deze niet afgehandeld worden. DIt is dan een boeking tussen twee balansrekeningen, en dan is het geld tijdens de transactie niet zichtbaar in de administratie.

Het beste is dan om de verreking plaats te laten vinden van 'debiteuren' 60 euro  credit naar een 'kruispost' 60 euro debet , en te betalen bedragen 'van  'kruisposten' 60 euro credit naar 'debiteuren' 60 euro debet ( dan wordt de debiteuren regel wel afgehandeld). Als laatste boeking heb je dan 'bank' debet 60 euro die geboekt wordt op 'debiteuren' 60 euro credit.


Kruisposten worden gebruikt om twee of meerdere transacties tegen elkaar weg te kruisen. meer info over kruisposten vind je hier:
Mocht je er niet uitkomen, mail naar support@conscribo.nl dan helpen we je graag.

Offline

Board footer

Powered by FluxBB