Ondersteuningsforum

Hier kunt u vragen stellen en antwoorden krijgen op vragen over het gebruik, de werking van Conscribo en alles wat daarmee te maken heeft!

Bezoek de Conscribo website

You are not logged in.

Announcement

We accepteren op dit moment geen nieuwe registraties

#1 2016-02-23 09:20:26

gfasbend
Member

Starten met ledenadministratie, maar met bestaande KNLTB leden

Hallo,

Ik zou graag al onze bestaande KNLTB leden in Conscribo willen zetten om hiermee de ledenadministratie te gaan doen.
Ik heb dus een export gemaakt vanuit Servit en ingelezen in Conscribo.
Tot zo ver geen probleem.

Maar als ik nu een KNLTB mutatie bestand aanmaak, dan staan alle leden met mutatie type 1 (=nieuw lid)
Vervolgens krijg ik vanuit de KNLTB de melding dat het lid al bestaat, en dat klopt natuurlijk.
Dus mijn vraag is:
Hoe krijg ik alle geïmporteerde leden op een status zodat Conscribo ze niet als nieuwe leden meer ziet?
Ik zou eigenlijk alleen mutatie type 2 willen zien.

Alle documentatie die ik heb kunnen vinden gaat er vanuit dat er een nieuwe administratie gevoerd gaat worden.
Maar een bestaande administratie omwerken heb ik nog niet kunnen vinden.

Met vriendelijke groet

Guido

Offline

#2 2016-02-24 16:11:08

gfasbend
Member

Re: Starten met ledenadministratie, maar met bestaande KNLTB leden

Niemand dit ooit gedaan?
Het lijkt er op of ik 1 keer een mutatie moet doen voor alle andere records genegeerd worden.
Dus alle personen exporteren. Vervolgens een retour bestand aanmaken (zelf of door de knltb) met maar 1 wijziging er in.
Alle overige records in Conscribo kunnen nu gemarkeerd worden als afgehandeld.
Lijkt te lukken dus, maar is er geen makkelijkere methode?

Offline

#3 2016-03-02 19:39:14

conscribo
Administrator

Re: Starten met ledenadministratie, maar met bestaande KNLTB leden

Excuses voor de verlate reactie.

Het klopt wat u zegt. Conscribo weet bij het inlezen niet welke relaties bekend zijn bij de KNLTB en voegt alle daarom toe. Als ik me niet vergis kunt u na het maken van de eerste export (waarin alles wordt toegevoegd) op 'retourbestand verwerken' klikken zonder een bestand te uploaden. Conscribo markeert dan alle leden als aangemeld.

Mochten er problemen zijn, kunnen we eventueel ook met wat handwerk aan onze kant (eenmalig bij inrichting) statussen veranderen.

Offline

Board footer

Powered by FluxBB