Ondersteuningsforum

Hier kunt u vragen stellen en antwoorden krijgen op vragen over het gebruik, de werking van Conscribo en alles wat daarmee te maken heeft!

Bezoek de Conscribo website

You are not logged in.

Announcement

We accepteren op dit moment geen nieuwe registraties

#1 2016-03-21 00:10:57

Treasurer ELSA
Member

"Het machtigingskenmerk mag niet langer dan 35 tekens zijn."

Bij het aanmaken van een automatische inning heb ik bij een aantal relaties de melding "Het machtigingskenmerk mag niet langer dan 35 tekens zijn.". Ik kan echter nergens in het proces terugvinden waar dit machtigingskenmerk vandaan komt.  Wat ik ook probeer te wijzigen, bij de gewraakte relaties komt het probleem steeds weer naar boven.

Het gaat om een incidentele inning.

In een eerdere post zag ik een soortgelijke vraag, maar bij het antwoord hiervan wordt ik verwezen naar de handleiding. De link die hierbij wordt gebruikt leidt niet naar het tabblad in de handleiding waar een mogelijke oplossing staat beschreven.  Een zoektocht in de handleiding door middel van control F + " incassokenmerk" dan wel "machtigingskenmerk" levert helaas niets op.

Ik lees dan ook graag hoe ik dit kan oplossen.

Offline

#2 2016-03-21 12:39:10

Barbara
Moderator

Re: "Het machtigingskenmerk mag niet langer dan 35 tekens zijn."

Het machtigingskenmerk, ook wel incasso kenmerk, vult u in door in het menu 'Financiën', 'Beheer' naar 'Financiële instellingen' te gaan, en vervolgens naar het tabblad 'Incasso'
Voor het  incassokenmerk dient u een per relatie uniek nummer te hanteren. Indien dit unieke nummer langer dan 35 tekens is, krijgt u een melding.
Meer info vindt u hier in de handleiding:
Uw administratie inrichten voor automatische incasso.   Bij blijvende problemen horen wij het graag, en kijken dan even met u mee wat er nog eventueel misgaat.

Offline

Board footer

Powered by FluxBB