Ondersteuningsforum

Hier kunt u vragen stellen en antwoorden krijgen op vragen over het gebruik, de werking van Conscribo en alles wat daarmee te maken heeft!

Bezoek de Conscribo website

You are not logged in.

Announcement

We accepteren op dit moment geen nieuwe registraties

#1 2016-04-20 13:16:41

HiAd
Member

Relatienummer wordt niet meer weergegeven na inlezen bankafschriften

Het lijkt of de koppeling tussen het ledenbeheer en de financiële administratie weg is.
Ik heb de administratie 2016 geopend en niets anders gedaan dan anders.
Als ik de bankafschriften heb ingelezen, staan er geen relatienummers meer in, vorig jaar namen ze die automatisch mee.
Wat doe ik verkeerd?

Offline

#2 2016-04-21 23:51:07

Barbara
Moderator

Re: Relatienummer wordt niet meer weergegeven na inlezen bankafschriften

Als u naar het scherm bankimporteren gaat, kunt u op het schroevendraaier en moersleutel icoon klikken. Nu krijgt u Instellingen bij het inlezen van een bankafschrift te zien.
Hier kunt u kiezen voor automatisch bankrekeningnummers leren.

Offline

#3 2016-04-23 00:10:13

HiAd
Member

Re: Relatienummer wordt niet meer weergegeven na inlezen bankafschriften

Hartelijk dank. Deze heb ik inmiddels aangepast, alleen staan er nog steeds geen relatienummers in en dat was in de voorgaande jaren wel zo.  Moet ik die relatienummers er nu eerst opnieuw inzetten en onthoud hij deze dan?  Tevens hoogt het systeem de boekstuknummers per twee op dus 2,4,6 en niet 1,2 3, dat was voorgaande jaren ook niet. Ik heb geen instellingen aangepast, alleen het nieuwe jaar geopend.

Offline

#4 2016-05-19 08:55:11

conscribo
Administrator

Re: Relatienummer wordt niet meer weergegeven na inlezen bankafschriften

Dat het boekstuknummer met twee wordt verhoogd komt doordat u waarschijnlijk niet de universele boeking gebruikt om te boeken, maar het 'te ontvangen bedrag en betaling'. Hierbij maakt Conscribo bij elke transactie 2 boekingen aan (1 tussen de bank en debiteuren/crediteuren) en  1 tussen de debiteuren/crediteuren en de betreffende tegenrekening.

Wat betreft de relatienummers, Ik durf niet te zeggen waarom deze koppeling niet meer wordt gemaakt. Zou u wellicht ons een e-mail met een voorbeeld kunnen sturen? dan kunnen we kijken of we in uw administratie kunnen  zien wat er mis gaat!

Offline

#5 2016-06-14 21:00:41

HiAd
Member

Re: Relatienummer wordt niet meer weergegeven na inlezen bankafschriften

Ik gebruik wel de universele boeking. Na meerdere keren de back-up teruggezet te hebben, hoogt hij deze nu wel per 1 op.
Barbara melde dat ik het automatisch leren van de bankrekeningnummers moest aanzetten, dat heb ik gedaan en nog moet ik bij elke ontvangst van een lid het relatienummer invullen, dus hij leert het niet.
Zou niet weten hoe ik dit per mail moet laten zien. Vorig jaar als je de bankafschriften ingelezen had, stonden de relatienummers erin en  nu niet, dus is het heel moeilijk om dat te laten zien.

Offline

#6 2016-06-15 09:33:48

Mathijs
Administrator

Re: Relatienummer wordt niet meer weergegeven na inlezen bankafschriften

Als u een nieuwe bankafschrift inleest, wilt u controleren of het bankrekening nummer van een boeking, wat gekoppeld moet worden bij een relatie, ook overeenkomt met de desbetreffende relatie? Mocht dat niet het geval zijn, dan is in elk geval bekend waarom Conscribo de relatie er niet aan koppelt. Kunt u dan proberen eenmalig het banknummer handmatig in te voeren om te zien of het dan wel gekoppeld wordt. Eventueel moet u dan het bankafschrift opnieuw laten inlezen. Mijn verwachting is dat als het bankrekeningnummer bij de relatie overeenkomt met het ingelezen bankafschrift, dit automatisch gekoppeld wordt.

Indien dit niet het geval is, wilt u dan relevante screenshots maken en dat mailen naar support@conscribo.nl? Dan zullen wij u daar verder helpen.

Offline

#7 2016-06-15 11:19:12

HiAd
Member

Re: Relatienummer wordt niet meer weergegeven na inlezen bankafschriften

De bankrekeningnummers van de boeking zijn gelijk aan de nummers van de relatie, dit ging vorig jaar wel goed en nu niet meer. Zou het kunnen liggen aan de vorm van exporteren vanuit de bank? Deze wordt als tekst geëxporteerd,  moet  het misschien een andere extensie zijn? Bijv, MT940 of kommagescheiden csv?

Offline

#8 2016-06-15 11:25:12

Mathijs
Administrator

Re: Relatienummer wordt niet meer weergegeven na inlezen bankafschriften

Er zijn extenties waar dat niet gedaan wordt. Wij raden aan om als extentie CAMT0.53/0.52 te gebruiken. Mocht uw bank deze extentie niet exporteren, dan is MT940 een zeer goed alternatief. Let er dan wel op (bij MT940) dat de bank ook IBAN nummers exporteert, anders kan dat complicaties opleveren.

Offline

#9 2016-06-15 11:38:59

HiAd
Member

Re: Relatienummer wordt niet meer weergegeven na inlezen bankafschriften

In conscribo is bij de ing niet de keuze van CAMT0.53/0.52. Heb geprobeerd met de mt940, deze doet het wel, zie nu alleen in de omschrijving niet meer de rekeningnummers, maar neemt wel de relatienummers mee bij het inlezen.
Blijft vreemd dat vorig jaar, de bankafschriften gewoon ingelezen konden worden als tekst en dat daarbij de relatienummers wel werden overgenomen.
Ga nu verder met MT940 inlezen. Dank voor de hulp.

Offline

#10 2016-06-15 11:40:37

Mathijs
Administrator

Re: Relatienummer wordt niet meer weergegeven na inlezen bankafschriften

Fijn dat het nu werkt!

Graag gedaan en mocht er nog iets zijn, laat het ons weten.

Offline

Board footer

Powered by FluxBB