Ondersteuningsforum

Hier kunt u vragen stellen en antwoorden krijgen op vragen over het gebruik, de werking van Conscribo en alles wat daarmee te maken heeft!

Bezoek de Conscribo website

You are not logged in.

Announcement

We accepteren op dit moment geen nieuwe registraties

#1 2016-08-08 14:34:43

Ichthusgroningen
Member

Inning via Nog te ontvangen bedragen.

Er is een inning in de boekhouding die een aantal jaar geleden is gemaakt, waarbij de inning is geboekt op de post Nog te ontvangen bedragen. Hierbij is de inning netjes gekoppeld en heeft deze inning verder 0 openstaande betalingen. Het probleem is echter dat er nu bij 'Home overzicht' een x aantal open 'Nog te ontvangen bedragen' staan, net zoveel als er betalingen bij de inning zijn. Normaal gesproken zouden deze gekoppeld moeten worden aan het bedrag ter grootte van de incasso die daar debet staat, en daarmee afgehandeld zijn. Dit is nu niet het geval en ik ben niet in staat om deze handmatig te koppelen aangezien er al een koppeling is met een incasso en ik daarom de boekingen niet kan veranderen in een betaling.

De vraag is dus, hoe krijg ik dit goed? Ik zou graag het aantal open 'Nog te ontvangen bedragen' terugbrengen naar nul, maar ik zou niet weten hoe. Is er iemand die hier meer verstand van heeft dan ik? Het gaat trouwens om een studentenvereniging met elk jaar een nieuwe penningmeester. Ik heb dus de genoemde incasso zelf niet uitgevoerd destijds.

Alvast bedankt!

Offline

#2 2016-08-09 16:02:10

conscribo
Administrator

Re: Inning via Nog te ontvangen bedragen.

Het homeoverzicht geeft bij een debiteurenrekening een optelling van de regels die het saldo van die rekening vormen. Dat zijn alle boekregels die niet zijn afgehandeld.
Je zegt dat de betalingen wel zijn gekoppeld, maar dat zou betekenen dat de regels wel zijn afgehandeld.
Aangezien je de betalingen wel in je journaal ziet en deze niet zijn afgehandeld, denk ik dat ze niet afhandelbaar zijn? (heeft de inning als inkomstenrekening dan misschien de te ontvangen bedragen)

Offline

#3 2016-08-13 07:25:59

Ichthusgroningen
Member

Re: Inning via Nog te ontvangen bedragen.

De inning heeft inderdaad als inkomstenrekening 'Nog te ontvangen bedragen' waardoor er op die post in het overzicht dingen open staan. Het ging om een incasso die na het boekjaar gedaan was en waarbij dus het totaal bedrag van de incasso ook debet op nog te ontvangen bedragen is geboekt. Ik zou dus graag alle losse bedragen wegstrepen tegen dit totaal bedrag bij nog te ontvangen.

Offline

#4 2016-08-15 11:21:39

Mathijs
Administrator

Re: Inning via Nog te ontvangen bedragen.

Zou u een paar screenshots willen maken en deze sturen naar support@conscribo.nl? Ook kan het ons helpen als u ons schriftelijk toestemming geeft kort te kijken in uw administratie. Mogelijk is het een oudere inning en maakt het nog gebruik van een ouder debiteuren en crediteuren systeem. Met deze screenshots en schriftelijk toestemming tot toegang geeft ons dat meer inzicht.

Offline

Board footer

Powered by FluxBB