Ondersteuningsforum

Hier kunt u vragen stellen en antwoorden krijgen op vragen over het gebruik, de werking van Conscribo en alles wat daarmee te maken heeft!

Bezoek de Conscribo website

You are not logged in.

Announcement

We accepteren op dit moment geen nieuwe registraties

#1 2016-10-06 14:58:23

donnersm
Member

Bestanden koppelen aan welke transactie?

Stel ik koop online iets dat ik via de bank betaal. ( Nu heb ik dus alleen een online factuur/betaalbewijs welke ik opsla als PDF)
De banktransactie lees ik vervolgens via een batch ( maandelijks) in.
Op dat moment krijgt de betreffende boekingsregel een boekstuknummer.
Vervolgens verwerk ik deze boekingregel en ken er een post aan toe ( bv... 4050 inkoop goederen oid) op dat moment krijgt deze verwerking ook weer een boekstuknummer.

Maar wat is nu de juiste en meest logische plaats om de eerder genoemde factuur/betaalbewijs op te slaan? Is dat bij de banktransactie of bij de verwerkingstransactie?

Offline

#2 2016-10-10 10:48:31

Mathijs
Administrator

Re: Bestanden koppelen aan welke transactie?

Bij het verwerken van zo'n boeking zijn er twee mogelijkheden: of u maakt voorafgaand van de betaling een crediteur aan dat u vervolgens koppelt als de betaling via bankafschrift inlezen in Conscribo wordt verwerkt, of u leest een bankafschrft in en geeft het dan de bestemmingsrekening (en geen crediteur/debiteur).

Bij de eerste situatie zijn er twee boekingen, de factuurboeking en de betaling. Dan dient u de PDF te koppelen aan de factuurboeking.
In het geval van de tweede situatie is er slechts één boeking waar u de factuur aan kunt koppelen.

Offline

Board footer

Powered by FluxBB