Ondersteuningsforum

Hier kunt u vragen stellen en antwoorden krijgen op vragen over het gebruik, de werking van Conscribo en alles wat daarmee te maken heeft!

Bezoek de Conscribo website

You are not logged in.

Announcement

We accepteren op dit moment geen nieuwe registraties

#1 2014-03-16 15:46:57

BBAdvendo
Member

Afhandelen van openstaande posten beginbalans

Ik heb een nieuwe administratie opgezet, en voor de debiteuren en crediteuren een uitgesplitst beginsaldo ingevoerd. Helaas kun je hierbij geen relatie aangeven waardoor deze posten ook bij het 'Overzicht per relatie' komen. sad

Nu loop ik vervolgens bij het inlezen van bankafschriften er tegenaan dat deze beginsaldi ook niet te selecteren zijn bij de werkelijke betaling. De handleiding geeft helaas ook geen aanwijzingen hoe ik deze posten als betaald kan boeken.

Last edited by BBAdvendo (2014-03-16 15:47:27)

Offline

#2 2014-03-17 21:44:52

BBAdvendo
Member

Re: Afhandelen van openstaande posten beginbalans

Ik heb zelf al gevonden hoe je deze posten en de betalingen kunt afhandelen, door een vinkje bij de boeking om te zetten.

Ik snap echter niet waarom dit op een dergelijk omslachtige wijze moet. Deze posten zijn qua beleving en inhoud gelijk aan nieuwe openstaande posten. Helaas vallen ze door deze werkwijze tussen wal en schip: Op de lijst 'Overzicht per relatie' komen ze niet te staan. Ook is niet duidelijk wanneer de post betaald is omdat er geen koppeling met de betaling is. Alleen op de betreffende debiteuren of crediteuren rekening kun je ze zien staan.

Ik zou jullie willen vragen hier eens naar te kijken. Als je deze posten aan een relatie kunt koppelen en vervolgens als 'gewone' openstaande post kunt afhandelen zou dat qua inzicht enorm helpen.

Offline

#3 2014-03-18 15:58:42

conscribo
Administrator

Re: Afhandelen van openstaande posten beginbalans

U heeft helemaal gelijk dat dit te omslachtig is.
Het startsaldosysteem is gebaseerd op een ouder deelsysteem van boeken, hierdoor is het nieuwe debiteurenbeheer hier nog niet in verwerkt. We hebben het in prioriteit op de updatelijst verhoogd om dit te verbeteren. Ik ben wel bang dat dit in uw geval helaas te laat komt.

Offline

#4 2014-03-20 14:21:05

BBAdvendo
Member

Re: Afhandelen van openstaande posten beginbalans

Daar ben ik ook bang voor. In ieder geval bedankt voor de bevestiging.

Geldt dit ook voor het afsluiten van een boekingsperiode? Ik interpreteer dit namelijk zo uit de handleiding. In het geval dit ook zo is, kunnen jullie aangeven op welke termijn dit opgelost zal zijn? Dan kan ik eventueel de afsluiting van het vorige boekjaar hierop aanpassen.

Offline

#5 2014-05-05 23:07:38

penningmeester
Member

Re: Afhandelen van openstaande posten beginbalans

Ik zou hier graag op willen aanhaken. Wat is de beste manier om de debiteuren/crediteuren uit het startsaldo af te wikkelen? Ik heb nog geen overzichtelijke manier kunnen vinden hoe dit te doen. De link die mogelijk leidt tot het antwoord:  doet het bij mij niet.

Offline

#6 2014-05-12 12:34:43

conscribo
Administrator

Re: Afhandelen van openstaande posten beginbalans

Het afhandelen van de startbalans kunt u doen met behulp van 'handmatig afhandelen'. ( zie daarvoor het volgende onderdeel:
)

Offline

Board footer

Powered by FluxBB