Ondersteuningsforum

Hier kunt u vragen stellen en antwoorden krijgen op vragen over het gebruik, de werking van Conscribo en alles wat daarmee te maken heeft!

Bezoek de Conscribo website

You are not logged in.

Announcement

We accepteren op dit moment geen nieuwe registraties

#1 2014-03-21 17:24:49

wouterh
Member

melding "Het machtigingskenmerk mag niet langer dan 35 tekens zijn."

Bij het aanmaken van een automatische inning heb ik bij een aantal relaties de melding "Het machtigingskenmerk mag niet langer dan 35 tekens zijn.". Ik kan echter nergens in het proces terugvinden waar dit machtigingskenmerk vandaan komt.  Wat ik ook probeer te wijzigen, bij de gewraakte relaties komt het probleem steeds weer naar boven.

Hoe los ik dit op?

Vriendelijke groet,

Wouter

Offline

#2 2014-03-24 00:10:13

conscribo
Administrator

Re: melding "Het machtigingskenmerk mag niet langer dan 35 tekens zijn."

Dit komt door de incassoinstellingen. ()

Het gegeven wat u heeft ingesteld bij het 'incassokenmerk' wordt letterlijk overgenomen in de incassoopdracht. Het incassokenmerk dient een unieke code te zijn die op elk afgegeven sepa mandaat staat. Wat bij verenigingen vaak gebeurt is dat hiervoor bijvoorbeeld het lidnummer wordt gebruikt.

Op het moment dat het gegeven meer dan 35 tekens is, accepteren een groot aantal banken de opdracht niet, vandaar dat deze relaties niet worden tegevoegd.

Offline

#3 2014-03-24 10:13:59

wouterh
Member

Re: melding "Het machtigingskenmerk mag niet langer dan 35 tekens zijn."

Ah, dat was inderdaad foutief ingevuld, ik had niet door dat met machtigingskenmerk en incassokenmerk hetzelfde werd bedoeld.

Last edited by wouterh (2014-03-24 10:14:23)

Offline

Board footer

Powered by FluxBB