You are not logged in.
Bij het aanmaken van een (contributie-) factuur wordt het adres gebruikt dat in de administratie staat op het moment van aanmaken. Als een lid vóór het versturen van herinneringen, verhuist naar een ander adres dan op de oorspronkelijke factuur, wordt bij de herinnering toch het oude adres gebruikt, ook al is het adres inmiddels wel aangepast in de administratie (en dus gaat de herinnering naar het verkeerde adres).
Hetzelfde geldt voor eventuele fouten in namen en andere kleine wijzigingen: die worden niet verwerkt in de herinnering.
Hoe kan dit worden voorkomen?
Offline
Op het moment dat een factuur wordt aangemaakt, wordt het adres overgenomen en genoemd als FactuurAdres. Als iemand daarna dus een adreswijziging doorvoert, moet dat bij de factuur apart aangepast worden. Dat kan niet automatisch.
Namen zouden in principe aangepast moeten worden, zolang het een verwijzing is naar de ledenadministratie. Als het in de boeking staat als stukje tekst, gaat Conscribo dat niet na om aan te passen (net zoals een factuurregel).
Dit is dus niet te voorkomen, dat is ontwerp. Enige manier is dan handmatig aanpassen of na een wijziging eventueel de boeking/factuur te verwijderen en een nieuwe aanmaken. In elk geval kan Conscribo dat niet automatisch doen.
Het forum bekijken wij niet elke dag. Voor snellere reactie kan je ons ook mailen via support@conscribo.nl
Offline