Ondersteuningsforum

Hier kunt u vragen stellen en antwoorden krijgen op vragen over het gebruik, de werking van Conscribo en alles wat daarmee te maken heeft!

Bezoek de Conscribo website

You are not logged in.

Announcement

We accepteren op dit moment geen nieuwe registraties

#1 2020-02-11 13:08:35

rmvanderspek
Member

Overlopende posten

Ik ben vorig jaar gestart met Conscribo. Ik heb een boekjaar aangemaakt voor 2019. Nu ik een jaarverslag probeer te maken, merk ik dat ik eigenlijk had moeten starten met 2018 en dat komt, omdat ik te maken heb met overlopende kosten. Aan het eind van 2018, waren er nog te betalen en nog te ontvangen bedragen. Het nettobedrag is precies wat ik tekort kom in mijn passiva, waardoor het eigen vermogen hoger uitvalt. Nu zou ik dit handmatig kunnen toevoegen in mijn financieel verslag, maar ik weet niet op wat voor manier deze in de passiva moeten worden weergegeven. (Onder de noemer 'overlopende posten'?) En is dit überhaupt wel correct.

Offline

#2 2020-02-11 13:23:47

Mathijs
Administrator

Re: Overlopende posten

Dan heb je waarschijnlijk de startbalans van 2019 nog niet correct ingevuld. Dat kan je doen bij Instellingen -> Rekeningenschema. Dan kan je bij de balansrekeningen van de debiteuren/crediteuren een (eventueel uitgesplitst) startsaldo invoegen. Dat zou de correcte wijze moeten zijn.

Het forum bekijken wij niet elke dag. Voor snellere reactie kan je ons ook mailen via support@conscribo.nl

Offline

Board footer

Powered by FluxBB