Ondersteuningsforum

Hier kunt u vragen stellen en antwoorden krijgen op vragen over het gebruik, de werking van Conscribo en alles wat daarmee te maken heeft!

Bezoek de Conscribo website

You are not logged in.

Announcement

We accepteren op dit moment geen nieuwe registraties

#1 2021-09-30 14:19:59

JobE
Member

foutmelding bij .csv import: "relatienummer al gebruikt"

Ik heb een relatietype "cursus" aangemaakt, en lees dan de .csv file uit onze bestaande administratie in.
De meeste regels gaan ok, maar 10% geeft een foutmelding zoals:

Op regel: 5, bij relatienummer 299: Het relatienummer wordt al gebruikt door een andere relatie.

In de .csv file komen die nummers maar 1 keer voor, en ze zijn ook niet te vinden in het resulterende relatieoverzicht.
Ook als ik met de hand de relatie invoer krijg ik "Fout: Het relatienummer wordt al gebruikt door een andere relatie."

Offline

#2 2021-09-30 15:01:05

Mathijs
Administrator

Re: foutmelding bij .csv import: "relatienummer al gebruikt"

Bedankt voor het doorgeven. Op het moment dat Conscribo aangeeft dat een relatienummer wordt gebruikt, dan wordt deze gebruikt.
Kijk ook bij gearchiveerde relaties of daar wellicht een relatie voorkomt met dat nummer, of vul bij een zoekveld het nummer in om te kijken of je het zo tegenkomt.

Ben je er volledig van overtuigd dat Conscribo relaties ziet, die er niet zijn. Stuur ons een mail met specifieke gegevens (welke administratie, welke relatie, etc) en zullen wij er verder naar kijken.

Je kan er natuurlijk altijd omheen werken door andere relatienummers toe te kennen.

Het forum bekijken wij niet elke dag. Voor snellere reactie kan je ons ook mailen via support@conscribo.nl

Offline

#3 2021-12-31 17:16:55

JobE
Member

Re: foutmelding bij .csv import: "relatienummer al gebruikt"

Het relatienummer moet uniek zijn voor alle relaties, ook voor de andere relatietypen - dat was een verrassing

Offline

Board footer

Powered by FluxBB