Ondersteuningsforum

Hier kunt u vragen stellen en antwoorden krijgen op vragen over het gebruik, de werking van Conscribo en alles wat daarmee te maken heeft!

Bezoek de Conscribo website

You are not logged in.

Announcement

We accepteren op dit moment geen nieuwe registraties

#1 2014-10-09 14:46:09

InTenS
Member

Bankafschrift inlezen en transactie verwerken

Goedemiddag,

Wanneer ik een bankafschrift heb ingelezen en de transactie wil verwerken in Conscribo, zou automatisch de bankrekening moeten verschijnen onder het veld Rekening. Dit gebeurt echter niet bij mij. Ik kan hier ook niks invullen.

Onderstaande is hoe 'Transacties verwerken' er in Conscribo uit ziet. Onder Rekening staan dan twee velden waarvan het bovenste veld  (rekening - credit bedrag) automatisch zou moeten worden ingevoerd en je het onderste (rekening - debet bedrag) zelf moet invullen.
Het bovenste veld wordt bij mij dus niet automatisch ingevuld.

Wat is hiervoor de reden en hoe zou ik dit kunnen oplossen?

Alvast bedankt!
Maaike ten Buuren

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Universele boeking

Boekdatum:
Referentie:   
Relatie:

Omschrijving:
Boekregels:     Rekening    |    Debet bedrag    |    Credit bedrag
                          .......                                                      ........
                          .......                    ..........

Totalen:

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Offline

#2 2014-10-13 14:27:06

conscribo
Administrator

Re: Bankafschrift inlezen en transactie verwerken

Beste Maaike,

Dit hoort niet te gebeuren, maar komt doordat de bankrekening waarop deze boekingen zijn geimporteerd niet meer bestaat in de boekingsperiode. Conscribo kan hier niet meer op boeken en weigert dienst!

De oplossing is gelukkig eenvoudig:

Verwijder de geïmporteerde boekingen ('Transacties verwijderen' in het bankafschriftoverzicht) , en importeer het afschrifth over deze periode  opnieuw, op de nieuwe bankrekening.

Mocht je er niet uitkomen, dan horen we het graag!

Offline

#3 2014-10-13 21:56:10

InTenS
Member

Re: Bankafschrift inlezen en transactie verwerken

Ja, hij werkt! Dankjewel voor de snelle hulp!!!

Offline

#4 2015-10-16 15:32:44

adventkerk-01
Member

Re: Bankafschrift inlezen en transactie verwerken

Ik krijg bij banktransacties verwerken foutmeldingen: "Rekeningnummer niet herkend ()" in 3 voud. Als ik er een rekeningnummer invoer dan krijg ik deze foutmelding bij iedere boeking 2 maal. Hoe los ik dit op?

Offline

Board footer

Powered by FluxBB