Ondersteuningsforum

Hier kunt u vragen stellen en antwoorden krijgen op vragen over het gebruik, de werking van Conscribo en alles wat daarmee te maken heeft!

Bezoek de Conscribo website

You are not logged in.

Announcement

We accepteren op dit moment geen nieuwe registraties

#1 2013-11-21 04:53:36

r.groenendaal
Member

Evenement kosten innen bij deel van ledenbestand

Met veel tevredenheid gebruiken wij binnen onze vereniging de boekhouding van Conscribo.
Bij de incasso voorbeelden miste ik het voorbeeld van eenmalige incasso's bij een gedeelte van de leden.
Dat was voor ons lange tijd een vervelende taak.
Hiervoor maakten we namelijk een incasso aan voor alle leden en vinkten daarna de leden uit die niet in de incasso moesten vallen. En dat kon soms wel een tijdrovende klus zijn aangezien de pagina telkens ververst wanneer je een lid uit de incasso haalt.

Uiteindelijk hebben we dit opgelost door een nieuwe Relatiegroep aan te maken in de ledenadministratie en wanneer we nu een incasso aanmaken voor een evenement voegen we de leden die het betreft toe aan deze groep via Relatiegroepen -> Edit (onder acties) -> Relaties toevoegen (eerst alle leden uit de groep halen via de knop 'Alle leden verwijderen uit groep')
Het uitvinken van relaties gaat hier namelijk veel sneller en je kunt deze groep vervolgens makkelijk gebruiken voor je eenmalige incasso.

Groet
Rob
DuikTeam Schijndel

Offline

#2 2013-11-23 21:47:28

conscribo
Administrator

Re: Evenement kosten innen bij deel van ledenbestand

Dat is inderdaad een alternatief!. Wel vraag ik me af hoe het komt dat de pagina ververst bij het deselecteren van relaties in de incassoopdracht (Dit hoort namelijk niet te gebeuren en in mijn testadministratie gebeurt dat ook niet).

Ik neem aan dat dit gebeurt nadat de opdracht is aangemaakt en je klikt op 'Bekijk/wijzig selectie...' ?

Offline

#3 2013-11-28 14:26:11

r.groenendaal
Member

Re: Evenement kosten innen bij deel van ledenbestand

Ik maak een incasso aan en zit op het algemeen tabblad van de incasso waar details van de inning staan inclusief relaties.
Wanneer ik nu op het X voor een van de relaties klik doet de pagina een postback waardoor je (wanneer gescrolled in de pagina) weer bovenaan de pagina beland en dus weer naar beneden moet scrollen om bij de volgende relatie te verwijderen. Overigens gebruik ik Google Chrome als browser.

Offline

#4 2013-12-05 12:45:32

conscribo
Administrator

Re: Evenement kosten innen bij deel van ledenbestand

Aha! Ik begrijp het. U zit op de detailpagina van de automatische inning. In de documentatie vind u dat u relaties ook kunt deselecteren bij het aanmaken van de incassoopdracht zelf. 
Wel zijn we ondertussen bezig met een nieuwe versie van de selectiecriteria, waarin u zelf handmatig snel leden kunt selecteren en deselecteren.

Bedankt voord e opmerking.

Offline

Board footer

Powered by FluxBB