Ondersteuningsforum

Hier kunt u vragen stellen en antwoorden krijgen op vragen over het gebruik, de werking van Conscribo en alles wat daarmee te maken heeft!

Bezoek de Conscribo website

You are not logged in.

Announcement

We accepteren op dit moment geen nieuwe registraties

#1 2014-07-04 14:03:32

wouterh
Member

Verschil incidenteel en periodiek innen

In mijn vereniging wordt er normaliter twee keer geïncasseerd per jaar. Echter, de bedragen zijn bij iedere inning anders, afhankelijk van welke velden zijn aangevinkt bij een lid. Ook komt het voor dat leden later in het seizoen lid worden.

Hoewel er dus in principe periodiek geïnd wordt, vraag ik mij af of er voor mij nu eigenlijk verschillen tussen periodiek en incidenteel innen zijn. Volgens mij niet, aangezien ik bij ieder inning weer contributiebedragen en -formules in de inning moet aanpassen.

Hoe denken jullie hier over?

Groet,

Wouter

Last edited by wouterh (2014-07-04 14:05:43)

Offline

#2 2014-07-07 15:52:15

conscribo
Administrator

Re: Verschil incidenteel en periodiek innen

Beste Wouter,

In jouw geval is er inderdaad  wellicht weinig verschil.

Wat in veel contributieconfiguraties van klanten gebeurd ,is dat de contributiebedragen in het relatiebeheer met behulp van verschillende velden wordt berekend, en dat uiteindelijk in de automatische inning alleen bij de te innen bedragen het contributiebedrag veld uit het relatiebeheer wordt geind. (zoals b.v. in voorbeeld  )

Hierdoor hoef je niet elke keer een nieuwe inning aan te maken.  Als de gevallen erg ingewikkeld worden dan is het soms inderdaad verstandiger om steeds een nieuwe eenmalige inning aan te maken. In oktober komt overigens ook een nieuwe versie die zich speciaal richt op 'incidentele inningen'. Hierin hoeven geen criteria en velden te worden gebruikt, maar geef je direct in het overzicht aan welke relatie welk bedrag moet betalen.

Offline

Board footer

Powered by FluxBB