Ondersteuningsforum

Hier kunt u vragen stellen en antwoorden krijgen op vragen over het gebruik, de werking van Conscribo en alles wat daarmee te maken heeft!

Bezoek de Conscribo website

You are not logged in.

Announcement

We accepteren op dit moment geen nieuwe registraties

#1 2021-11-03 12:59:36

secretaris_Unitas
Member

Standaard weergaveopties aanpassen bij boeking

Sinds de update is conscribo 2x zo veel werk voor ons geworden. Wij moeten eigenlijk standaard de uitgebreide weergave gebruiken voor een nieuwe boeking omdat
1. wij 2 soorten debiteuren hebben en dus de standaard debiteuren altijd aangepast  moet worden
2. Bedragen altijd verkeerd afgerond worden als wij BTW er bij op rekenen, en het dus het best werkt als we de inclusief BTW stand gebruiken.

Dit gaat nu extreem vaak fout omdat het niet gelijk op de form een optie is en je eerst rechts boven moet uitklappen en beide opties aan moet vinken (als je dan al een getal in gevoerd hebt wordt deze gelijk verandert als je de BTW  optie aan vinkt, wat echt vervelend is).

Is er een manier om deze opties allebei automatisch aan te zetten? Ik heb geprobeerd om een opgeslagen weergave te maken, maar dit lijkt alles te onthouden behalve de weergaveopties.

Offline

#2 2021-11-08 11:05:52

Mathijs
Administrator

Re: Standaard weergaveopties aanpassen bij boeking

Bedankt voor de suggesties. Voor de debiteuren/crediteuren zou je vooraf kunnen instellen bij Instellingen -> Financiële instellingen. Anders is via uitgebreide weergave aanpassen de enige mogelijkheid.

Standaard op Inclusief BTW zetten lijkt mij een mooie toevoegen. We nemen het mee om in de toekomst mee te nemen.

Offline

#3 2021-11-08 12:32:04

secretaris_Unitas
Member

Re: Standaard weergaveopties aanpassen bij boeking

Hallo Mathijs, bedankt voor je reactie.

"Voor de debiteuren/crediteuren zou je vooraf kunnen instellen bij Instellingen -> Financiële instellingen."
Ik kan daar alleen aanpassen welke debiteuren/crediteurenrekening mijn standaard is. Ik heb meerdere rekeningen die ongeveer even vaak gebruikt worden, dus dat heeft geen zin. Dan heb ik hem liever standaard op 1300/1400 omdat ik dan tenminste weet dat alles dat daar op staat fout gegaan is.
Voor de update konden wij zelf makkelijk kiezen wat de tegenrekening is, en omdat het gelijk op de standaardweergave was werd het nooit vergeten. Ik snap niet zo goed waarom de update bestaande functionaliteit heeft weggenomen?
Sorry als ik zeur, maar we werken met meerdere mensen en het gaat 1/3e van de tijd fout nu en dat levert nogal wat frustraties op.
Is het niet mogelijk om in te stellen dat een nieuwe te ontvangen inkomst/uitgave automatisch op uitgebreide weergave staat? Dat zou in principe alles oplossen voor ons.

Groetjes, Judith

Last edited by secretaris_Unitas (2021-11-08 12:33:44)

Offline

#4 2021-11-11 10:12:37

Mathijs
Administrator

Re: Standaard weergaveopties aanpassen bij boeking

Je kan nog steeds de rekening kiezen, alleen dien je de uitgebreide weergave dan te selecteren. Zo werkte dat in de vorige versie ook.
Een andere optie is om te werken met boekingssjablonen (onderaan financiële instellingen). Daar kan je dat vooraf instellen. Wellicht is dat voor jullie een optie.

Offline

Board footer

Powered by FluxBB