Ondersteuningsforum

Hier kunt u vragen stellen en antwoorden krijgen op vragen over het gebruik, de werking van Conscribo en alles wat daarmee te maken heeft!

Bezoek de Conscribo website

You are not logged in.

Announcement

We accepteren op dit moment geen nieuwe registraties

#1 2014-12-10 21:20:17

Sunnanvindur
Member

Relatie niet te verwijderen?

Hallo,

We zijn in de administratie overgeschakeld van een differentiatie tussen individueel en gezinslidmaatschap naar verschillende vormen van individueel lidmaatschap. Het relatietype gezin is daardoor overbodig geworden. Het is bekend dat het relatietype als zodanig niet verwijderd kan worden, dat is ook niet nodig. Wel wil ik alle relaties van dit type verwijderen. Dat is op één na probleemloos gelukt.

Bij de poging dit ene gezin te verwijderen krijg ik de melding 'Kan relatie niet verwijderen. Deze wordt gebruikt in 1 boekingsregels'. Contributieboekingen zijn altijd op het relatietype persoon en nooit op het relatietype gezin gedaan. Ik kan in het journaal ook geen boekingen op dit gezin terugvinden, ook niet met afgehandelde boekingen aangevinkt. Kunnen jullie aangeven waar dit probleem zit en hoe ik het op kan lossen?

Vriendelijke groeten,

Bart
Waarnemend penningmeester Sunnanvindur

Offline

#2 2014-12-10 23:50:44

conscribo
Administrator

Re: Relatie niet te verwijderen?

Het kan in dit geval ook voorkomen dat de relatie in een al gearchiveerde boekingsperiode wel is gebruikt. Helaas zit er in dit geval niets anders op, dan de relatie te archiveren in plaats van deze te verwijderen. U doet dit met de uitleg op deze pagina:

Offline

#3 2014-12-14 11:19:27

Sunnanvindur
Member

Re: Relatie niet te verwijderen?

Dat zal dan een foutje geweest zijn toen ik het programma nog moest leren kennen. Geen probleem, bedankt voor de oplossing.
Bij het nakijken van de database zag ik dat er ten onrechte meer gezinnen gearchiveerd waren. Deze heb ik verwijderd (die hadden geen boekingen gekoppeld). Dat lukte echter niet vanuit 'Gearchiveerde relaties'. Daarin zit wel een knop 'Verwijder relatie', maar dat levert me enkel een wit scherm op. Heractiveren en dan verwijderen ging wel. Dit ter informatie.

Nu ik geen gezinnen meer actief heb, heb ik i.v.m. duidelijkheid bij de aanstaande overdracht van mijn penningmeesterschap de naam van het relatietype veranderd. Onder 'Relatietype definities' komt dat terug, maar in het menu blijft onder 'Overzicht per relatietype' nog steeds 'Gezinnen' staan en onder 'Beheer' staat nog 'Gegevens bij Gezinnen' i.p.v. de nieuwe naamgeving. Functioneel geen probleem, maar het staat raar.

Vriendelijke groet,
Bart

Offline

#4 2014-12-18 16:29:10

conscribo
Administrator

Re: Relatie niet te verwijderen?

Dat van de naamgeving klopt. We kunnen eventueel op uw verzoek, als er geen relaties meer van dit relatietype zijn (ook geen gearchiveerde) dit relatietype voor u verwijderen, zodat u een nieuw type kunt aanmaken.

Offline

Board footer

Powered by FluxBB