Ondersteuningsforum

Hier kunt u vragen stellen en antwoorden krijgen op vragen over het gebruik, de werking van Conscribo en alles wat daarmee te maken heeft!

Bezoek de Conscribo website

You are not logged in.

Announcement

We accepteren op dit moment geen nieuwe registraties

#1 2014-12-23 12:13:51

merlijn
Member

Nieuwe administratie

Hoi,

Ik ben als penningmeester overgestap van een ander boekhoudprogramma (OsF) naar Conscribo. Omdat in OsF veel fouten zaten heb ik besloten om zowel 2014, als het nieuwe boekjaar 2015 in Conscribo te zetten.
Dit was het einde van het financiëel jaarverslag.


Ik ben druk bezig met het invoeren van alle verschillende balansposten van alle projecten maar ik snap niet goed hoe ik de 2 rekeningen en het eigen vermogen goed invoer bij het rekening overzicht. Het eigen vermogen staat nu negatief, alle startsaldo's zijn van de rekening 1: Balans gekomen maar die staat ook niet in mijn overzicht...

Offline

#2 2014-12-24 12:54:36

conscribo
Administrator

Re: Nieuwe administratie

Het eigenvermogen is in Conscribo een bijzondere rekening, en hier kan niet op worden geboekt (Conscribo boekt hier zelf op bij het instellen van het startsaldo, via de rekening 1: Balans, waar verder niet op mag worden geboekt).  In de afbeelding uit os financials is dit de winst helemaal onderaan.

Je kunt de rest van de rekeningen aanmaken als balansrekeningen met een goede naam (b.v. reservering projecten), en daar een saldo aan koppelen.

Ik hoop dat je er hier mee uitkomt. Voor het geval dat je het nog niet had gelezen, hier het artikel uit de handleiding wat daar over gaat:

Offline

#3 2015-01-14 16:47:01

bekkelweide5
Member

Re: Nieuwe administratie

Ik heb eerst en demo-account gehad welke nu definitief is. Het startsaldo op verschillende rekeningen wordt geboekt met boekdatum 1-1-1990. Ik zou dit graag willen wijzigen in 1-1-2014. Is dit nog mogelijk?

Offline

#4 2015-01-19 22:05:44

Steven
Member

Re: Nieuwe administratie

Ook ik zou de boekdatum van het openingssaldo graag corrigeren. Ik heb bewust gewacht met het invoeren van deze informatie tot 1-1-2015, de dag dat ik Conscribo in productie heb genomen.

Is het mogelijk om te doen? Of kan dit door een Conscribo medewerker worden aangepast?

Hoor het graag,

Steven

Offline

#5 2015-01-21 16:32:35

conscribo
Administrator

Re: Nieuwe administratie

Beste Steven,

Per definitie kan het instellen van een startsaldo alleen in een nulperiode (In Conscribo ziet dat er uit als de eerste dag van de eerste boekingsperiode)  Als je nu een startsaldo invult, dan zal conscribo die automatisch op 1 jan 2014 boeken.

Offline

#6 2015-02-01 11:11:03

Steven
Member

Re: Nieuwe administratie

Dank voor de reactie. Ik maak geen gebruik van boekingperiodes omdat dit (volgens mij) geen meerwaarde biedt voor mijn administratie. Dit is dan waarschijnlijk ook de reden dat de datum op 1990 staat. Toch zou ik deze graag op 01-01-2015 willen hebben. Kan dit worden gecorrigeerd?

Steven

Offline

Board footer

Powered by FluxBB