Ondersteuningsforum

Hier kunt u vragen stellen en antwoorden krijgen op vragen over het gebruik, de werking van Conscribo en alles wat daarmee te maken heeft!

Bezoek de Conscribo website

You are not logged in.

Announcement

We accepteren op dit moment geen nieuwe registraties

#1 2015-02-03 21:23:55

joostdebruin
Member

Lege administratie

We hebben Conscribo aangeschaft na wat geoefend te hebben in de demo. De secretaris heeft het relatiebeheer al gevuld met leden en ligplaatsen (watersportvereniging). Nu moet ik als penningmeester de boekhouding in gaan richten en ik wil starten met een lege boekhouding. Dat kan, heb ik gelezen in de handleiding door het bestand lege_boekhouding.xafc te importeren. Nu vraag ik mij af of dit inderdaad alleen de boekhouding is of dat ook het relatiebeheer wordt gewist en al onze leden daaruit verwijderd worden. Dan krijg ik ruzie  met de secretaris! Graag uw reactie.
Kan ik ook alle voorgaande (oefen)periodes zonder schade verwijderen?
Ik hoor/lees het graag! Dank.

Offline

#2 2015-02-03 22:08:20

woutervermeersch
Member

Re: Lege administratie

Dag Joost,

wij zijn ook net begonnen met conscribo en ik heb toen een lege administratie bestand ingevoerd. daarbij zal ook het ledenbeheer gewist worden. Dit kan je ook zien omdat je eerst een overzicht krijgt van de acties die er gebeuren bij het invoeren van een back-up (in dit geval een volledig lege back-up met 0 leden).

ik stel voor in overleg met je secretaris een export te maken naar csv format en daarna de leden er weer in te zetten OF alle demo-adminstratie boekingsperiodes te wissen. Probeer maar wat, al zou ik wel eerst een back-up van je ledenbeheer maken.

groet
wouter

Offline

Board footer

Powered by FluxBB