Ondersteuningsforum

Hier kunt u vragen stellen en antwoorden krijgen op vragen over het gebruik, de werking van Conscribo en alles wat daarmee te maken heeft!

Bezoek de Conscribo website

You are not logged in.

Announcement

We accepteren op dit moment geen nieuwe registraties

#1 2015-02-19 20:44:40

Penningmeester SHAL
Member

Berekenen van bedrag afhankelijk van ander veld wordt geen bedrag

Hallo,
Ik heb een probleem met het berekenen van een bedrag in een veld met een "als ... dan"-voorwaarde.
Onze stichting heeft 4 mogelijkheden van donaties (zeg maar contributies)
Als men in de communicatie een e-mailadres heeft dan betaald men (per jaar) € 14,50.
Als men via een automatische incasso betaald (én géén email heeft) wordt het € 14,00
Als men én email én automatisch incasso heeft wordt het € 13,50.
Als men geen van beide heeft wordt de donatie € 15,00.
Ik kan de hele berekening in Conscribo maken, maar de uitkomst wil maar geen bedrag worden. Zelf € en ,00 toevoegen helpt niet. Ik kan kiezen als resultaat een Tekst- of een Numeriek veld.
Hoe moet ik het doen?
(helaas kan ik geen plaatje/knipsel hierbij plakken.)

Offline

#2 2015-02-24 12:52:42

Barbara
Moderator

Re: Berekenen van bedrag afhankelijk van ander veld wordt geen bedrag

Beste,
Het bereken van bedrag afhankelijk van ander veld wordt geen bedrag, omdat het andere veld waar naar verwezen wordt is opgeslagen als getal en niet als bedrag zijnde.
Bij ieder veld kunt een gewenste datatype aangeven. Als u deze wijzigt van getal naar bedrag zal het probleem opgelost zijn.
Dit doet u door in het menu "Relatiebeheer" > "Beheer" op "Gegevens bij Personen" te klikken. Hierna klikt u op het "vergrootglas" icoontje voor het  betreffende veld. Eventueel meer info en screenshots betreffende dit onderwerp kunt u hier terug vinden :

Offline

Board footer

Powered by FluxBB