Ondersteuningsforum

Hier kunt u vragen stellen en antwoorden krijgen op vragen over het gebruik, de werking van Conscribo en alles wat daarmee te maken heeft!

Bezoek de Conscribo website

You are not logged in.

Announcement

We accepteren op dit moment geen nieuwe registraties

#1 2015-08-20 23:58:10

KUNSTiris
Member

Rente spaarrekeningen

Hoi,

ik heb in conscribo de bankrekening staan, maar in de balans zijn ook twee spaarrekeningen (die aan de bankrekening gekoppeld zijn) opgenomen. Hetgeen wat ik overmaak van de spaarrekening naar de bankrekening kan ik netjes verwerken als ik de afschriften van de bankrekening download.
Maar, nu is er rente op de spaarrekeningen gekomen, maar bij het downloaden van de afschriften pakt hij dat niet mee: het gebeurt op de spaarrekening en die afschriften kan je niet dowloaden. Maar, deze bedragen op de spaarrekening komen "uit het niets" dus ik krijg ze niet verwerkt in conscribo.
Is er een manier zodat ik deze rekeningen weer kloppend kan maken en de balas dus weer klopt?

Alvast bedankt.

Offline

#2 2015-08-21 00:13:14

conscribo
Administrator

Re: Rente spaarrekeningen

Beste,

Omdat je de spaarrekening meestal inderdaad niet via een bankafschrift inleest, doe je dit doormiddel van een handmatige boeking. Rente moet je zien als winst voor de organisatie en boek je met een universele boeking tussen een winst-/verliesrekening en de spaarrekening. Bijvoorbeeld als volgt:

31-12-2015, ontvangen rente
1000 euro debet 1100: Spaarrekening
      1000 euro credit 8500: Renteinkomsten

Op deze manier klopt alles weer!

Offline

#3 2015-08-22 03:15:45

KUNSTiris
Member

Re: Rente spaarrekeningen

Dankjewel! Het is gelukt zo.

Offline

Board footer

Powered by FluxBB