Ondersteuningsforum

Hier kunt u vragen stellen en antwoorden krijgen op vragen over het gebruik, de werking van Conscribo en alles wat daarmee te maken heeft!

Bezoek de Conscribo website

You are not logged in.

Announcement

We accepteren op dit moment geen nieuwe registraties

#1 2015-08-17 14:17:27

KUNSTiris
Member

Oude debiteuren/crediteuren wegwerken

Bij het afsluiten van het boekjaar 2013/2014 zijn er crediteuren en debiteuren meegekomen naar dit boekjaar.
De bedragen zijn inmiddels betaald en ontvangen maar ik krijg ze niet gekoppeld. Ook als ik het handmatig probeer vind hij het niet of kan ik het niet wegvinken.
Heb de handleiding al bekeken, maar ik kan geen via regels instellen omdat ik niks bij de debiteuren/crediteuren kan veranderen. Doe ik nu iets totaal verkeerds? Is er een goede uitleg hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?
Alvast bedankt!

Offline

#2 2015-08-17 23:47:46

Barbara
Moderator

Re: Oude debiteuren/crediteuren wegwerken

Later een betaling aan een bestaand te betalen bedrag koppelen


Op het moment dat u de 'te betalen uitgave' al eerder handmatig had geboekt, en nu de betaling heeft gedaan kunt u de betaling ook koppelen.

Doet u dit handmatig, dan gaat u via het menu 'Financiën', 'Betalingen', 'Uitgave betaald'.
Doet u dit via de bankimport, dan gaat u naar het tabblad 'Betaling koppelen'

Het volgende scherm verschijnt:   ( hier kunt u de voorbeelden vinden)
Het scherm: Uitgave betaald
Hier vullen we en/of de relatie(1) en/of de referentie(2) in (of een gedeelte hiervan) om de eerder geboekte 'Te betalen uitgave' boeking weer op te zoeken: Eventueel kunt u ook op Bedrag, soort boeking, en 'al afgehandelde' boekingen zoeken door op het 'meer' knopje te klikken(3). Klik hierna op 'Zoeken':
Het scherm: Uitgave betaald, zoeken
In ons voorbeeld wordt de eerder aangemaakte te betalen uitgave gevonden. Wordt uw te betalen uitgave niet gevonden, controleer dan de vanaf datum, of het juiste boekjaar actief is, en of een referentie of relatie is ingevuld.
Klik nu op 'Kies'(1) om voor deze uitgave de betaling te registreren.
Er kan ook gekozen worden voor handmatig afhandelen ( dit heeft niet onze voorkeur)


Indien het niet lukt, graag een telefonische afspraak inplannen, dan kijken wij graag even met u mee om het op te lossen.

Offline

#3 2015-08-20 23:50:52

KUNSTiris
Member

Re: Oude debiteuren/crediteuren wegwerken

Het probleem is, dat hij niks vindt als ik zoek op betaling koppelen of uitgave betaald.
Zou dat kunnen zijn omdat het niet via "1000:bankrekening" ingeboekt is, maar de vorige penningmeester het van "1:balans" naar een crediteuren/debiteuren rekening geboekt heeft?
Ik kan hier niks in veranderen (niet in klikken) en ik kan het niet verwijderen (want het is een balansrekening) en niet koppelen want hij vindt hem niet.
Bedankt voor je antwoord in ieder geval!

Offline

#4 2015-08-22 03:17:38

KUNSTiris
Member

Re: Oude debiteuren/crediteuren wegwerken

Erachter gekomen dat ik het toch handmatig moest doen (met wegvinken) en dat ik daarbij de hele tijd per ongeluk koppeling aangevinkt hield. Toch nog bedankt voor je snelle antwoord!
Echter, er is een crediteur die toch niet terecht aangemaakt blijkt te zijn en ik niet kan verwijderen (staat al bij het vorige boekjaar geboekt).  Is daar een oplossing voor? Heel erg bedankt!

Offline

Board footer

Powered by FluxBB