Ondersteuningsforum

Hier kunt u vragen stellen en antwoorden krijgen op vragen over het gebruik, de werking van Conscribo en alles wat daarmee te maken heeft!

Bezoek de Conscribo website

You are not logged in.

Announcement

We accepteren op dit moment geen nieuwe registraties

#1 2015-09-30 15:27:45

Strandloper
Member

Koppeling creditboeking en latere bankbetaling

Het lukt mij maar niet om een ingevoerde te betalen factuur (geboekt op "Crediteuren") te koppelen aan een latere bankbetaling (die ik automatisch heb ingelezen). Linksom of rechtsom, er blijven twee boekingen zichtbaar in het journaal. Ik verwacht gewoon dat ze tegen elkaar wegvallen en dus niet meer getoond worden.

Ik kan die factuur ook niet omzetten van "Universele boeking" naar "Te betalen uitgave" (wat nodig is voor BTW en datumverschil factuur-betaling). Ik krijg de foutmelding "dient tenminste 1 debiteuren/crediteurenregel te bevatten", maar mijn "Crediteuren" rekening is als "deb/cred balans regel" gedefinieerd.

Op een ander moment (ik probeer maar wat) wordt de tekst rekeningnr+naam in *sommige* boekingsregels in rode tekst getoond, maar de betekenis daarvan ontgaat mij.

Offline

#2 2015-09-30 23:39:06

Barbara
Moderator

Re: Koppeling creditboeking en latere bankbetaling

meer info over dit onderwerp kun je hier terug vinden in onze handleiding :
Bij het inlezen van de latere bankbetaling moet de koppeling te maken zijn aan de openstaande crediteur.
Om dit te realiseren,  is het beste om beide boekingen te verwijderen, bank opnieuw in te lezen en te koppelen.

betreft de rode tekst , graag een printscreen als het voorvalt.  Dan kan de betekenis uitgelegd worden.
Rood vraagt om aandacht.

Offline

#3 2015-10-03 18:21:24

Strandloper
Member

Re: Koppeling creditboeking en latere bankbetaling

Even geen zin & tijd om bankmutaties te wissen & opnieuw inlezen, teveel gedoe en ik weet niet of dat het is. Voorlopig gebruik ik handmatige afdoeningen (ontdekt: dan moet de autolink per boeking ongevinkt zijn).

Inmiddels ontdekt dat de rode tekst (rekeningnr+naam) ontstaat als ik omzet van Universeel naar Te Ontvangen Betaling, terwijl op die rekening geen Betaling geboekt kan worden (ongevinkt in rekeningdefinitie).

Offline

Board footer

Powered by FluxBB