Ondersteuningsforum

Hier kunt u vragen stellen en antwoorden krijgen op vragen over het gebruik, de werking van Conscribo en alles wat daarmee te maken heeft!

Bezoek de Conscribo website

You are not logged in.

Announcement

We accepteren op dit moment geen nieuwe registraties

#1 2015-10-15 01:09:31

Strandloper
Member

Betaling gebeurt in een volgend boekjaar

Ik krijg dit niet goed. Ik maak aan CR/DB rekening "1214: nog te betalen rekenigen over 2014". In 2015 wordt die rekening betaald, of niet, of nog niet.

Maar in de balans van 2014 krijg ik dan onverklaarde rode tekst: "verschil: ..". Moet ik dit een "Te Verwachten Betaling" maken? (kan niet eens overal, btw).

Ik krijg dit maar niet even. Dus: Wat is de procedure om een CR rekening te verwerken over een jaargrekening?

Last edited by Strandloper (2015-11-04 13:59:28)

Offline

#2 2015-10-16 14:05:04

Barbara
Moderator

Re: Betaling gebeurt in een volgend boekjaar

via deze link krijgt u uitleg over een inkomst die nog bij de opbrengsten van een eerder niet afgesloten jaar hoort.
Het credit bedrag boekt u op een incidentele winsten/verliezen, die u eventueel kan specificeren naar boekjaar.
De rode tekst geeft een verschil aan, en meldt eigenlijk, er is een boeking gedaan die nog niet afgehandeld is, deze tekst zal blijven bestaan tot dat de afhandeling heeft plaats gevonden.
Meer uitleg en info vindt u hier terug:

Offline

#3 2015-11-03 19:32:08

Strandloper
Member

Re: Betaling gebeurt in een volgend boekjaar

Dus de rode tekst is maar een notitie/waarschuwing, en geen foutmelding? Dat maakt het minder angstaanjagend.

Offline

#4 2015-11-05 23:17:06

Strandloper
Member

Re: Betaling gebeurt in een volgend boekjaar

Dus ik kan kiezen: A gekoppelde/universele boeking, B afsluiten door automatisch vinken/handmatig vinken, C ingelezen betaling koppelen/betaling handmatig toevoegen, en D wel/niet iets opzetten in een vorig boekjaar (E met afsluiting/zonder afsluiting).

Dit zijn zo'n 2^5 = 32 mogelijkheden. Boink. En dat staat op één pagina handleiding. Boink.

Offline

Board footer

Powered by FluxBB