Ondersteuningsforum

Hier kunt u vragen stellen en antwoorden krijgen op vragen over het gebruik, de werking van Conscribo en alles wat daarmee te maken heeft!

Bezoek de Conscribo website

You are not logged in.

Announcement

We accepteren op dit moment geen nieuwe registraties

#1 2015-02-13 00:04:12

HCHRIST
Member

Meerdere bankrekeningen

Hallo allen,

Ik hanteer een kasstelsel. Een aantal mensen krijgt eens per kwartaal een bedrag uitgekeerd. Dat gebeurt op allemaal zakelijke rekeningen. Dan wordt er geld uitgegeven. Dit moet geboekt worden in Conscribo. Normaal gesproken boeken zij alle betalingen met de bankrekening in op de boekhouding. Alleen: dat doen ze handmatig.

Ikzelf lees ik de transacties vanuit de bankrekening van de vereniging automatisch in met Conscribo.

Mijn vraag is: kan ik voor alle kashouders ook bankrekeningen toevoegen, waarna iedere kashouder ook alle betalingen vanuit zijn/haar bank kan inlezen en hen vervolgens op de juiste posten te boeken? Dat scheelt namelijk al dat handwerk.

Groet,

Roeland

Offline

#2 2015-02-16 10:13:35

conscribo
Administrator

Re: Meerdere bankrekeningen

Beste Roeland. Dat is mogelijk, u kunt balansrekeningen toevoegen en deze aanmerken als bankrekening (via de details van de rekening, klikt u op 'dit is een financiële rekening' en vervolgens op 'dit is een bankrekening'). Hierna zorgt de kashouder elke keer dat deze het afschrift inleest dat de juiste rekening is geselcteerd.

Conscribo gaat er overigens wel van uit, dat de rekeningen bij de organisatie horen. We raden het dan ook b.v. af om prive bankrekeningen te importeren.

Offline

#3 2015-11-23 13:30:59

CC Boekhouding
Member

Re: Meerdere bankrekeningen

Bij de administratie staan zowel bank- als spaarrekening op deze wijze ingesteld. Bij inlezen vraagt Conscribo op welke bankrekening ingelezen moet worden, maar vervolgens gooit hij alles op de bankrekening.
Hoe moet ik het instellen dat dit wel goed gaat?

Offline

Board footer

Powered by FluxBB