Ondersteuningsforum

Hier kunt u vragen stellen en antwoorden krijgen op vragen over het gebruik, de werking van Conscribo en alles wat daarmee te maken heeft!

Bezoek de Conscribo website

You are not logged in.

Announcement

We accepteren op dit moment geen nieuwe registraties

#1 2016-02-18 14:44:13

Strandloper
Member

Automatisch koppeling wil niet zoeken

Simpel voorbeeld:
1. Ik heb op 10 januari een credit factuur ontvangen en geboekt (rekeningnr 1300 Debiteuren, te ontvangen: 100,-).
2. Op 15 feb krijg ik een volgende factuur van hen, nu Inkoop 300,-, met verrekening dus saldo te betalen: 200,-.

Ik heb beide facturen ingevoerd (de tweede als: kosten 300,-; ontvangen voor rekening 1300: 100,-) en 200,- betaald per bank.

Alles is zichtbaar zoals bedoeld, maar ik krijg de twee bedragen (100,-) *niet* automatisch gekoppeld. Ze staan nota  bene recht onder elkaar op rekening 1300. Ik verwacht bij boeking 1 de knop: "Zoek bijbehorende betaling", en dat ie dan betalingen met datzelfde bedrag geeft (zodat ik Kies kan klikken).

Offline

#2 2016-03-02 19:30:56

conscribo
Administrator

Re: Automatisch koppeling wil niet zoeken

Excuses voor de verlate reactie! om deze te koppelen maakt u een interne verrekening en zoekt u daar de beide bedragen. (zie daarvoor ook

Ooit zat het 'zoek bijbehorende betaling' (in een iets uitgebreidere vorm) in het pakket. Helaas zorgde dit vaak voor verwarring omdat b.v. koppelingen met openstaande bedragen niet zoals verwacht werden gekoppeld.

Offline

Board footer

Powered by FluxBB