Ondersteuningsforum

Hier kunt u vragen stellen en antwoorden krijgen op vragen over het gebruik, de werking van Conscribo en alles wat daarmee te maken heeft!

Bezoek de Conscribo website

You are not logged in.

Announcement

We accepteren op dit moment geen nieuwe registraties

#1 2016-07-01 10:05:37

arerkelens
Member

Betalingen boeken op debiteur/crediteur zonder ingeboekte factuur

Hoe werkt het als ik een betaling van een debiteur of crediteur op het betreffende account wil boeken zonder dat daar (nog) een factuur tegenover staat?
Voor zover ik  kan zien kan ik zo'n betaling niet kwijt.

Een voorbeeld van de reden waarom ik dat wil:

Een pinbetaling door een bestuurslid wordt door mij geboekt als:

Crediteur pinbetalingen
a/ bank

In de meeste gevallen krijg ik de betreffende kassa-/pinbon pas later en op deze manier hou ik controle op de nog te ontvangen pinbonnen

Als ik de betreffende kassa-/pinbon krijg boek ik:

kosten
a/ crediteur pinbetalingen

Deze werkwijze krijg ik in Conscribo niet voor elkaar, maar ik kan het ook niet op een grootboekrekening "pinbetalingen onderweg"(oid) zetten, want dan kan ik de bon weer niet inboeken als nog te betalen.

Dus hoe los ik dat op in Conscribo?

met vriendelijke groeten,
René Erkelens

Offline

#2 2016-07-04 10:03:27

Mathijs
Administrator

Re: Betalingen boeken op debiteur/crediteur zonder ingeboekte factuur

U kunt een rekening aanmaken met bijvoorbeeld "pinbetalingen onderweg" en persoonlijk vind ik dat een slimme oplossing in uw situatie om overzicht te houden welke pinbonnen u nog dient te ontvangen en welke u ontvangen heeft.

Wat u dan doet, is een nieuwe balansrekening aanmaken met die naam en zorg ervoor dat u aanvinkt dat de rekening gebruikt wordt als debiteuren/crediteuren rekening. Via het automatisch inlezen van de bankafschrift (ik neem aan dat u die functie gebruikt) kunt u dit verwerken als een te ontvangen inkomst of uitgave op de door u gemaakte crediteuren of debiteuren rekening en later de betaling verwerken als u de pinbon heeft ontvangen.

Mocht u nog vragen hebben neem gerust contact met ons op. Mocht u mij niet helemaal begrepen hebben of u wilt het een keer samen gedaan hebben, bel ons dan of maak een belafspraak aan. Dan helpen wij u verder.

Offline

Board footer

Powered by FluxBB