Ondersteuningsforum

Hier kunt u vragen stellen en antwoorden krijgen op vragen over het gebruik, de werking van Conscribo en alles wat daarmee te maken heeft!

Bezoek de Conscribo website

You are not logged in.

Announcement

We accepteren op dit moment geen nieuwe registraties

#1 2015-01-21 01:19:38

USV Protos
Member

Boekjaar openen voor huidige boekjaar

Hallo,

Ik heb een redelijke korte vraag. Ik ben als penningmeester dit jaar net begonnen met het bijhouden van de boekhouding van onze vereniging in Conscribo.
Echter moet het vorige boekjaar ook nog afgerond worden en lijkt ons vorige boekhoudprogramma niet goed te werken.
Is het nu nog mogelijk om een boekjaar te creëren voor het boekjaar dat ik nu al gestart ben (met beginsaldi en al)?

Ik hoor het graag

Mvg, Sam

Offline

#2 2015-01-21 16:17:15

conscribo
Administrator

Re: Boekjaar openen voor huidige boekjaar

Beste Sam,

Dit kan. Hierbij verdwijnen wel al eventueel ingestelde startsaldi. Je doet dit door eerste de huidige boekingsperiode te verwijderen (hierbij gaan geen gegevens zoals boekingen verloren). Nu je geen boekingsperiodes meer hebt, kun je een nieuwe periode aanmaken vanaf de datum die je wilt. Je stelt hierbij eerst de startsaldi weer in (maar nu van het begin van de eerdere periode)

Offline

#3 2016-10-02 13:30:47

donnersm
Member

Re: Boekjaar openen voor huidige boekjaar

Ik overweeg hetzelfde en zou graag het boekjaar 2015 willen aanmaken. Het boekjaar 2016 is nu al bij voorbij september en deze gegevens wil ik
- niet verliezen
- verder aankunnen vullen tot december
1.Als ik doe wat hierboven staat, de boekingsperiode verwijderen en een nieuwe periode aanmaken...kan ik dat dan nog?
2. maak ik dan één gezamelijke nieuwe boekingsperiode voor 2015 en 2016 dus van jan 2015 t/m dec 2016 of alleen het boekjaar 2015?
3. kan ik dan wel  per boekjaar sluiten?

Offline

#4 2016-10-03 09:28:37

Mathijs
Administrator

Re: Boekjaar openen voor huidige boekjaar

Dat kan. Op het moment dat een boekjaar wordt verwijderd, worden de boekingen niet verwijderd. Als dus een boekjaar verwijderd is en voor dezelfde periode een nieuw boekjaar wordt aangemaakt, dan worden de boekingen weer terug gezet. Let hierbij wel op dat de startsaldo weer gereset wordt en opnieuw moet worden ingesteld.

Als uw boekjaar loopt van januari tot en met december voor één kalender jaar, raad ik aan om twee boekjaren aan te maken. Eerst een voor januari - december 2015 en vervolgens een voor 2016.

Als u een boekjaar maakt dat loopt van januari 2015 tot december 2016 kunt u niet per boekjaar sluiten. Als u boekjaren aanmaakt zoals hierboven aangeraden, dan kan dat wel.

--

Mocht u twijfels hebben voordat u een bijzondere handeling als dit doet, maak dan vooraf een backup. Mocht er achteraf iets niet goed gaan of niet naar uw wens zijn, kunt u in elk geval de huidige administratie herstellen. Meer informatie hierover vindt u in de handleiding:

Offline

Board footer

Powered by FluxBB