Ondersteuningsforum

Hier kunt u vragen stellen en antwoorden krijgen op vragen over het gebruik, de werking van Conscribo en alles wat daarmee te maken heeft!

Bezoek de Conscribo website

You are not logged in.

Announcement

We accepteren op dit moment geen nieuwe registraties

#1 2016-10-06 20:29:06

donnersm
Member

Combineren van betaling en inning in een transactie bij 1 persoon

Ik heb een vrijwilliger die elke maand 40 euro vrijwilligersvergoeding krijgt
Dezelfde vrijwilliger betaald ook 15 euro contributie.
Dit zijn dus twee transacties en elke op een andere kostenplaats. ( bv. 4050 vrijwilligersbijdrage en 8050 contributie)

Nu maak ik deze persoon 25 euro per bank over en zie ik deze transactie van 25euro terug bij het verwerken van de bankafschriften.

Omdat 25 euro een samenstelling is van twee transacties los ik dit alsvolgt op:
- de 25 euro bankbetaling zet ik weg onder 4050 vrijwilligersbijdrage.
vervolgens maak ik 2 kas transacties:
- Betaling aan kas 15 euro  -> inkomsten contributie 8050
- betaling uit kas 15 euro  --> uitgaven vrijwilligersbijdrage 4050
Alle transacties worden nu aan dezelfde persoon gekoppeld en ik zie alle bedragen op de juiste posten terug bij de overzichten.

Echter......Waarschijnlijk is er ook een elegantere manier om dit op te lossen?
Wie heeft een idee?

alvast bedankt.
mark

Offline

#2 2016-10-10 10:43:37

Mathijs
Administrator

Re: Combineren van betaling en inning in een transactie bij 1 persoon

Naar mijn idee zijn hier twee mogelijkheden voor:

1) Maak twee boekingen aan; een debiteur van 15 euro voor de contributie en een crediteur van 40 euro voor de vrijwilligersbijdrage.  Op het moment dat u het bedrag van 25 euro naar de persoon hebt overgemaakt, kunt u die boeking aan zowel de crediteur als de debiteur koppelen en zal de boeking voldaan zijn.

2) Doe hetzelfde, maar dan in één boeking. Eerste regel is bijvoorbeeld de 40 euro voor de vrijwilligersbijdrage (debet), tweede regel is de 15 euro voor de contributie (15 euro) en de derde regel is een crediteur van 25 euro die u dan later kunt koppelen.

Welke van de twee het meest aan te raden is, ligt aan de situatie van uw vereniging. Indien u alle contributies al in een inning heeft staan en slechts de vrijwilligersbijdrage erbij dient te verwerken, zal de eerste snel gebruikt worden. Indien het hele verhaal handmatig ingevoerd dient te worden, zal de tweede het snelst zijn.

Offline

Board footer

Powered by FluxBB