Ondersteuningsforum

Hier kunt u vragen stellen en antwoorden krijgen op vragen over het gebruik, de werking van Conscribo en alles wat daarmee te maken heeft!

Bezoek de Conscribo website

You are not logged in.

Announcement

We accepteren op dit moment geen nieuwe registraties

#1 2016-10-04 18:26:13

Strandloper
Member

Kruisposten kunnen afdoen (vinkje)

Ik heb een kruispost-rekening (zeg bank-kas). Is het mogelijk boekingen automatisch af te doen? (Misschien een deb/cred-rekening van maken; maar kan dat, en is dat gezonde praktijk?)

Offline

#2 2016-10-05 09:18:21

Mathijs
Administrator

Re: Kruisposten kunnen afdoen (vinkje)

Wij vinden het onduidelijk wat u precies bedoeld, kunt u uw zin misschien wat verder toelichten?

Offline

#3 2016-10-12 11:29:46

Strandloper
Member

Re: Kruisposten kunnen afdoen (vinkje)

Ik heb rekening "1210 Kruisposten kas - bank" (balansrekening, algemeen gebruik). Op vrijdag stort ik 300,- cash uit kas op bankrekening. Universele boeking: "1010 Kas 300,- CR; 1210 Kruispost kas-bank 300,- DB".

Op maandag wordt het bedrag bijgeschreven door de bank op mijn bankrekening. Universele boeking: "1150 Bankrekening 300,- DB; 1210 Kruispost k-b 300,- CR".

De kruispost is nu dus verevend. Maar op deze manier moet ik dat op het oog checken: bedragen opzoeken & vergelijken. De vraag is of deze twee boekingen op 1210 Kruisposten *gekoppeld* kunnen worden als 'Afgedaan' (vinkje). (Mogelijk rekening 1210 aanmerken als "Debiteuren/Crediteuren rekening"?).

Offline

#4 2016-10-12 11:40:58

Mathijs
Administrator

Re: Kruisposten kunnen afdoen (vinkje)

De kruisposten rekening is geen debiteuren/crediteuren rekening. Dus zolang deze instelling niet wordt aangepast, zijn de betalingen niet als afgehandeld aan te vinken. U kan er wel een debiteuren/crediteuren rekening van maken in Conscribo, maar dat wordt niet aangeraden.

Offline

Board footer

Powered by FluxBB