Ondersteuningsforum

Hier kunt u vragen stellen en antwoorden krijgen op vragen over het gebruik, de werking van Conscribo en alles wat daarmee te maken heeft!

Bezoek de Conscribo website

You are not logged in.

Announcement

We accepteren op dit moment geen nieuwe registraties

#1 2016-10-15 23:37:09

wvbreskens
Member

Relatiebeheer

Alvorens een proefpakket te starten wil ik graag weten hoeveel verschillende relatietypes Conscribo kan ondersteunen. Onze vereniging herkent 7 types waaronder ereleden, hoofdleden, jeugdleden, gezinsleden etc.

Offline

#2 2016-10-17 10:03:10

Mathijs
Administrator

Re: Relatiebeheer

Bij Conscribo pakketten kunt u 2 relatietypes aanmaken en met premium 5. Maar de vraag is of het noodzakelijk is om voor elk type een eigen relatietype aan te maken. Waarschijnlijk zijn de gegevens voor ereleden, hoofdleden, jeugdleden, etc hetzelfde. Het lijkt mij dat u overal een adres, naam, mailadres, bankrekening, etc wilt hebben. Wat u in Conscribo dan kunt doen is een veld aanmaken bij de relaties met als veld "relatietype". Daar kiest u dan voor een opsomming, waarbij elk lid een status toegewezen kan krijgen "erelid, hoofdlid, jeugdlid, etc". Zo heeft u een lijst van al uw leden, maar kunt u eenvoudig sorteren en gegevens verdelen onder de verschillende lidtypes.

Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u ons gerust mailen, bellen of een vraag stellen in dit forum.

Offline

#3 2016-10-26 23:56:03

wvbreskens
Member

Re: Relatiebeheer

Beste Mathijs,
Is het dan mogelijk om in 1 kolom de 7 verschillende lid types te benoemen (waaronder ere-, hoofd-, jeugdleden etc) en op basis van deze verschillende lid types te factureren en leden met hetzelfde adres samen te voegen op 1 factuur? Waarschijnlijk verwar ik "relatie type" met "lid type"? Wordt met relatie types b.v. leden, leveranciers, fabrikanten, instellingen etc bedoeld?
Mvg,
Gerhard

Offline

#4 2016-10-27 09:43:39

Mathijs
Administrator

Re: Relatiebeheer

In Conscribo heb je verschillende benamingen bij het relatiebeheer:
* Relatietype, waar specifieke relaties in thuishoren (denk aan personen, gezinnen, bedrijven)
* Relaties (verdeeld over relatietype, elke relatie valt onder één relatietype)
* Relatiegroepen (groeperingen van relaties, relaties kunnen in meerdere groepen zitten)

Om in een relatietype bijvoorbeeld de specificeren naar een lidtype, kunt u een eigen veld aanmaken bij gegevens bij *relatietype*. Als u dan kiest voor opsomming, kunt u daar alle lid in kwijt, zoveel u wilt. Op basis van dat veld kunt u weer een automatische bewerking maken, wat specificatie geeft over de verschillende relatietypen.

Ik hoop dat u hiermee verder kunt. Indien u graag wat voorbeelden wilt zien, maak gerust een belafspraak. Dan helpen we u graag op weg.

Offline

Board footer

Powered by FluxBB