Ondersteuningsforum

Hier kunt u vragen stellen en antwoorden krijgen op vragen over het gebruik, de werking van Conscribo en alles wat daarmee te maken heeft!

Bezoek de Conscribo website

You are not logged in.

Announcement

We accepteren op dit moment geen nieuwe registraties

#1 2013-12-25 00:44:02

qong
Member

Boekingen via bankafschrift worden niet verwerkt

Ik wilde transacties verwerken door bankafschriften te importeren, zoals ik daarvoor heb gedaan. Maar toen ik hierna bij de resultaten- en balansrekening keek, bleken deze transacties niet te zijn verwerkt. Ik kan deze afschriften niet nog een keer importeren, omdat ze volgens Conscribo al zijn verwerkt.
Universele boekingen worden  wel verwerkt.
Wat kan ik het beste doen? Moeten deze transacties nog een keer ingevoerd worden met universele boeking, of worden deze transacties nog verwerkt?

Offline

#2 2013-12-30 15:20:18

conscribo
Administrator

Re: Boekingen via bankafschrift worden niet verwerkt

De transacties zijn in ieder geval ingelezen. Staan ze wellicht op de bankafschriftpagina onder 'te verwerken transacties' ?
Zo niet, dan moeten ze te vinden zijn in het journaal. Wellicht heeft u niet de juiste boekingsperiode geselecteerd?

Offline

#3 2017-01-24 13:40:56

S. Lankreijer
Member

Re: Boekingen via bankafschrift worden niet verwerkt

Ik heb een soortgelijk probleem.
Onder 'Automatisch innen' heb ik facturen opgemaakt met boekregels op verschillende rekeningen:
- 8100: Opbrengsten: Contributie
- 8150: Opbrengsten: Bondsgelden
De te gebruiken Debiteurenrekening is:
- 1300: Nog te ontvangen (Debiteuren)
Bij het importeren van de bankafschriften wordt echter alles op rekening 1300 geplaatst i.p.v. opgesplitst per rekening.
Hoe los ik dit op?

Offline

#4 2017-01-26 10:27:54

Mathijs
Administrator

Re: Boekingen via bankafschrift worden niet verwerkt

De splitsing heeft al plaatsgevonden, namelijk bij het aanmaken van de factuur. Het volgende moet gebeuren, wat ook bijna automatisch gebeurt:

----
1)
de factuur maakt u aan met gesplitste regels. Dit totaalbedrag verwacht u ooit te gaan ontvangen, maar is bestemd voor dit boekjaar. Vandaar dat het bij de debiteuren wordt gezet.
2)
Als de persoon heeft betaald (op de bankrekenening) en u leest dit in, moet dit gekoppeld worden aan de openstaande debiteur. Want dat is het bedrag wat u nog had verwacht te gaan ontvangen.
---

Op deze manier wordt de debiteur afgehandeld en is het goed verwerkt in de administratie. Dat het bedrag in eerste instantie is gesplitst, hoeft niet te betekenen dat het na het inlezen van het bankafschrift nog een keer gesplitst hoeft te worden.

Offline

#5 2017-01-26 13:19:56

S. Lankreijer
Member

Re: Boekingen via bankafschrift worden niet verwerkt

Duidelijk, inmiddels ook de eerste betaling binnen via de bank.
Na inlezen (en verwerken) komt het inderdaad op je juiste rekeningen terecht.
Bedankt voor de (extra) info.

Offline

Board footer

Powered by FluxBB