Ondersteuningsforum

Hier kunt u vragen stellen en antwoorden krijgen op vragen over het gebruik, de werking van Conscribo en alles wat daarmee te maken heeft!

Bezoek de Conscribo website

You are not logged in.

Announcement

We accepteren op dit moment geen nieuwe registraties

#1 2017-03-14 15:21:26

Tritanium
Member

Hoe boekhoudkundig iets gaan Herwaarderen

Ik zoek een manier om een specifiek item op de balans opnieuw een waarde te geven. Al jaren staat de waarde op €0,-, echter klopt dit niet en is het item tenminste €200,- waard. Het lukt mij helaas niet om dit in de boekhouding te krijgen, omdat ik het geld altijd ergens vandaan moet komen.
Feitelijk is dit item te lang afgeschreven, omdat de waarde nooit onder €200,- uit zal komen, vandaar dat ik dit als restwaarde wil noteren. Het geld zou dus eigenlijk moeten komen uit het boekingsjaar dat de waarde op €0,- uit is gekomen, echter is dit een boekingsjaar vóór het eerste boekingsjaar dat wij met conscribo werken.

Hoe kan ik alsnog de waarde van dit item op €200,- zetten? Uiteindelijk zal mag dus geen van de posten dalen.


Alvast bedankt.

Offline

#2 2017-03-15 10:26:14

Mathijs
Administrator

Re: Hoe boekhoudkundig iets gaan Herwaarderen

Daar is alleen nog een mogelijkheid in op het moment dat het eerste boekjaar in uw administratie nog niet gesloten heeft. Dan kunt u namelijk de beginstand van een balansrekening aanpassen zonder dat dit grote gevolgen heeft.

Mocht u eerdere boekjaren al hebben gesloten, raden wij aan om een universele boeking te maken en als tegenrekening een rekening als 'onvoorzien' te gebruiken.
Het is niet prettig om een incorrect resultaat te hebben, maar het is te verklaren aan uw leden en de balans is vanaf volgend boekjaar correct, wat uiteindelijk is wat u wilt bereiken.

Offline

Board footer

Powered by FluxBB