Ondersteuningsforum

Hier kunt u vragen stellen en antwoorden krijgen op vragen over het gebruik, de werking van Conscribo en alles wat daarmee te maken heeft!

Bezoek de Conscribo website

You are not logged in.

Announcement

We accepteren op dit moment geen nieuwe registraties

#1 2017-06-21 14:18:20

dijkert
Member

Hoe 'omschrijving' van een transactie boeken?

Beste allemaal,

Vast een simpele vraag voor jullie, maar ik weet helaas nog niet wat gebruikelijk is.

Wanneer ik via ''bankschrift inlezen'' mijn transacties wil inlezen, komen deze automatisch in mijn overzicht te staan.
Hierbij wordt de ''omschrijving'' van de bank overgenomen en automatisch bij iedere transactie gezet.

Mijn vraag:
In hoeverre is het gebruikelijk om deze ''omschrijving'' te wijzigen, bijvoorbeeld te specificeren, of is dit met het oog op de kascontrole juist absoluut niet de bedoeling?
Bijvoorbeeld wanneer de betaler het factuurnummer vergeten is in te voeren, mag ik dit dan zelf handmatig invoeren? Of moet dit altijd overeenkomen met de oorspronkelijke transactie via de bank?
Of bijvoorbeeld wanneer ik het geld contant opneem, mag ik de omschrijving dan aanpassen naar bijvoorbeeld ''contante opname activiteit op 10 januari'' ?

Alvast bedankt!

Offline

#2 2017-06-21 14:55:54

Mathijs
Administrator

Re: Hoe 'omschrijving' van een transactie boeken?

Waarschijnlijk heeft u de minimale weergave ingesteld voor uw boekingen. Als u bovenaan het scherm bij de weergave voor alle transacties op de knop 'normale weergave' of 'uitgebreide weergave' drukt, worden de omschrijvingen zichtbaar.
Als dit bij een enkele boeking nodig is, dan is er in het transactie scherm van die boeking rechtsboven in een vergrootglas met een plus, een min of niets erin. Als u op dat plusje drukt, dan krijgt u ook de omschrijving zichtbaar.

Het aanpassen van deze omschrijving is sterk aangeraden. De omschrijvingen die van de bank afkomen zijn meestal vol met informatie die je later niet meer nodig hebt.
Door hier een goede en duidelijk omschrijving van te maken is voor de kascontrole meteen duidelijk waarvoor de boeking is en voor toekomstige penningmeesters eenvoudig terug te zoeken waarom er een transactie heeft plaatsgevonden.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geholpen.
Mocht er nog iets zijn, laat gerust een bericht achter, stuur een mail naar support@conscribo.nl of bel naar 024 3000 555.

Offline

Board footer

Powered by FluxBB