Ondersteuningsforum

Hier kunt u vragen stellen en antwoorden krijgen op vragen over het gebruik, de werking van Conscribo en alles wat daarmee te maken heeft!

Bezoek de Conscribo website

You are not logged in.

Announcement

We accepteren op dit moment geen nieuwe registraties

#1 2018-02-15 15:55:44

SVHaren
Member

automatische inningen boeken

Wij zijn een seniorenvereniging met ongeveer 900 leden. Eén maal per jaar betalen ze hun contributie. Deze bedraagt voor alleenstaanden € 25 en € 40 voor hen die samen op een zelfde adres wonen. Als omschrijving bij de betaling dienen ze in te vullen: 18-ledennummer (bijv. 18-14110666) Bij automatische inning is dit ingevoerd. (Deb/aan Omzetrekening). Via de bank (ING) downloden we deze betalingen en zetten ze via MT940 over naar Conscribo.
Nu doet zich het feit voor, dat vele betalingen automatisch worden verwerkt, ook als de omschrijving niet juist is ingevuld (bijv. geen streepje of alleen hun naam). Maar het komt ook regelmatig voor dat ze niet automatisch worden verwerkt, waarna we ze met de hand moeten verwerken. Dit is tijdrovend, want we moeten de debiteurenrekening terugboeken en daarna als een losse betaling gaan verwerken.
Vraag hoe kan het dat het meestal goed gaat en een aantal keren niet.

Offline

#2 2018-02-19 14:44:08

conscribo
Administrator

Re: automatische inningen boeken

Allereerst is het goed om te weten dat op het moment dat een betaling niet automatisch wordt gekoppeld, deze snel handmatig kan worden gekoppeld in het zelfde bankimportscherm door het linker tabblad (koppelen aan te ontvangen inkomst) te klikken. Op deze manier hoeft u ze niet terug te boeken via de debiteurenrekening,

Dat Conscribo betalingen niet koppelt kan meerdere oorzaken hebben. Belangrijk is om te weten, dat Conscribo alleen betalingen koppelt waarvan het heel waarschijnlijk is dat de betaling bij de ontvangen inkomst hoort. Dit zijn de meest voorkomende oorzaken dat een betaling niet automatisch wordt gekoppeld:

- Het rekeningnummer van het lid is niet herkend, en het factuurnummer/referentie is niet herkend
- Het overgemaakte bedrag komt niet overeen met het te ontvangen bedrag
- De betaaldatum van de betaling is voor de datum van het te ontvangen bedrag (b.v. voor de factuurdatum)
- Er voldoen meerdere te ontvangen bedragen aan het factuurkenmerk

Mocht u een specifiek geval hebben dat vaak niet wordt herkend, dan is het altijd mogelijk dat we hier even naar kijken. Vaak is de reden eenvoudig te achterhalen.

Offline

Board footer

Powered by FluxBB