Ondersteuningsforum

Hier kunt u vragen stellen en antwoorden krijgen op vragen over het gebruik, de werking van Conscribo en alles wat daarmee te maken heeft!

Bezoek de Conscribo website

You are not logged in.

Announcement

We accepteren op dit moment geen nieuwe registraties

#1 2017-11-18 18:20:28

vromans
Member

Gegevensbescherming

De bescherming van de persoonsgegevens is een verantwoordelijkheid van beide, de vereniging en degene die ze opslaat.
Ik denk dat Conscribo hier ook haar verantwoordelijkheid in moet nemen door bv voor gedegen beveiliging moet zorgen van de gegevens en de archieven.
U zou daarvoor een algemene verklaring kunnen afgeven of op de website te zetten.
Bij persoonsgegevens en bedrijfsgegevens zou een apart veld gecreëerd kunnen worden waar men kan bijhouden wie de verklaring al heeft gekregen en getekend retour heft gestuurd.
In de verklaring zouden leden dan toestemming kunnen geven voor het gebruik van bepaalde, opgegeven, gegevens.
Wat is uw mening hierover?

Offline

#2 2017-11-21 13:29:52

conscribo
Administrator

Re: Gegevensbescherming

Wat betreft Conscribo, daar heeft u zeker gelijk in. We zijn dan ook bezig met het ontwerp van een verwerkersovereenkomst welke deel wordt van de algemene voorwaarden

Wat betreft de verklaring gegevensgebruik, het zou goed zijn als u inderdaad een aantal doelen opstelt waarvoor de gegevens worden gebruikt, en deze b.v. op het aanmeldformulier noteert.
De huidige leden moeten hier inderdaad ook toestemming voor geven en ik verwacht dat de door u bedachte oplossing daarvoor zeker zal werken. U hoeft daar overigens alleen toestemming te vragen voor doelen die niet noodzakelijk zijn voor de uitvoering van het lidmaatschap en niet wettelijkverplicht om bij te houden (zoals financiele gegevens in de boekhouding).
Houdt er rekening mee dat er (in onze ervaring) altijd een deel van uw leden verzaakt te reageren, en dat u dus op een gegeven moment de gegevens van deze personen dient te verwijderen.

Zelf zijn we op het moment bezig met te onderzoeken wat we als pakket kunnen faciliteren om dit proces makkelijker te maken. Waarschijnlijk komt er dan ook een update t.b.v. de AVG.

Offline

#3 2018-04-11 11:32:19

donnersm
Member

Re: Gegevensbescherming

Er er intussen meer duidelijkheid over Conscribo en de AVG. Aangezien de AVG op dit moment hot item is met de nieuwe regelgeving....Is er vanuit consribo een verklaring oid beschikbaar waaruit blijkt hoe de online gegevens etc beschermd worden...( of wat er dan ook nodig id)
Mvg,
Mark Donners

Offline

#4 2018-05-21 10:42:57

EricWiggers
Member

Re: Gegevensbescherming

conscribo wrote:

Wat betreft Conscribo, daar heeft u zeker gelijk in. We zijn dan ook bezig met het ontwerp van een verwerkersovereenkomst welke deel wordt van de algemene voorwaarden

Beste Conscribo,

Zie ik het goed dat de verwerkersovereenkomst nog geen onderdeel uitmaakt van de Algemene Voorwaarden? Wanneer kunnen we dat verwachten? Ik wil mijn leden graag kunnen laten zien dat onze persoonsgegevens veilig zijn.

Met vriendelijke groet, Eric.

Offline

#5 2018-06-04 10:14:02

Mathijs
Administrator

Re: Gegevensbescherming

Goedendag,

De verwerkersovereenkomsten zijn ondertussen al naar iedereen gestuurd per post. Indien deze nog niet is ontvangen, kan je altijd contact met ons opnemen.

Offline

Board footer

Powered by FluxBB