Ondersteuningsforum

Hier kunt u vragen stellen en antwoorden krijgen op vragen over het gebruik, de werking van Conscribo en alles wat daarmee te maken heeft!

Bezoek de Conscribo website

You are not logged in.

Announcement

We accepteren op dit moment geen nieuwe registraties

#1 2018-10-17 09:11:48

Esther
Member

Foutmelding bij verwerken transacties

Ik heb bank afschrift ingelezen dat begint met transacties die gedaan zijn op 02-01-2018. Deze transacties wil ik gaan verwerken. Als ik de transactie koppel dan krijg ik de melding dat ik geen transactie mag verwerken van voor 01-04-2018. Wat moet ik doen?

Offline

#2 2018-10-17 09:50:11

Mathijs
Administrator

Re: Foutmelding bij verwerken transacties

Je hebt op dit moment waarschijnlijk het boekjaar geselecteerd met als begindatum 1 april 2018. In Conscribo is het niet mogelijk om in het verleden te werken. Als je dus een boeking wilt plaatsen in een eerder boekjaar, dan dien je dat boekjaar te openen. Als je geen eerder boekjaar hebt, dan is het alleen mogelijk door een boekjaar toe te voegen. Anders dien je de boekingen te verwerken vanaf 1 april en de overige openstaande transacties te verwijderen omdat deze niet meer verwerkt zullen worden.

Offline

#3 2018-10-17 10:08:36

Esther
Member

Re: Foutmelding bij verwerken transacties

Kan ik deze transacties ook los verwijderen?

Offline

#4 2018-10-17 10:09:08

Mathijs
Administrator

Re: Foutmelding bij verwerken transacties

Nee, dat kan alleen alle openstaande tegelijk of alle openstaande uit één inlees moment.

Offline

#5 2018-10-17 10:16:55

Esther
Member

Re: Foutmelding bij verwerken transacties

Ok, ik heb al een aantal transacties verwerkt en gekoppeld, wat gebeurt er als ik de transacties verwijder? Worden deze dan ook verwijderd? Het makkelijkste is denk ik als ik gewoon opnieuw kan beginnen en dan vanaf 01-04-2018.

Offline

#6 2018-10-17 10:17:31

Mathijs
Administrator

Re: Foutmelding bij verwerken transacties

Alles wat al verwerkt is, zal niet worden verwijderd. Alleen de openstaande transacties, die nog verwijderd moeten worden, zullen worden verwijderd

Offline

#7 2018-10-17 10:18:50

Esther
Member

Re: Foutmelding bij verwerken transacties

Gaat dat geen fouten opleveren bij het inlezen van een nieuw mt940 bestand

Offline

#8 2018-10-17 10:19:47

Mathijs
Administrator

Re: Foutmelding bij verwerken transacties

Het enige wat dan kan gebeuren is dat de transacties die je ooit verwijderd hebt, nogmaals worden toegevoegd. Maar als je bij de export van een MT940 een andere selectie download van data, dan is er niets aan de hand

Offline

#9 2018-10-17 14:15:51

Esther
Member

Re: Foutmelding bij verwerken transacties

Ok ik heb het bank afschrift opnieuw ingelezen. Ik ga de transacties nu opnieuw wegwerken. Ik had eerst de universele boeking gebruikt, maar ik moet wel btw afdragen. Welke boeking kan ik het beste gebruiken, en moet ik de relatie / referentie specificeren per boekregel.

Offline

#10 2018-10-17 14:19:36

Mathijs
Administrator

Re: Foutmelding bij verwerken transacties

Voor afdracht van BTW kan je ook de universele boeking gebruiken. Als je de BTW administratie hebt geactiveerd zal er achter de boekregel een BTW veld staan waarin je het BTW tarief kan invoeren.
Je kan relaties specificeren per boekregel, maar dat is niet verplicht. Een relatie is zowiezo niet verplicht voor een boeking.

Offline

#11 2018-10-17 14:25:59

Esther
Member

Re: Foutmelding bij verwerken transacties

Is er een voordeel om de relatie te specificeren? Bijvoorbeeld bij de incassobatch? Of staat die hier los van?

Offline

#12 2018-10-17 14:26:43

Mathijs
Administrator

Re: Foutmelding bij verwerken transacties

Bij de incassobatch gaat dat automatisch. Voor aanmaken en verwerken van de incassobestanden verwijs ik je graag naar

Offline

Board footer

Powered by FluxBB