Ondersteuningsforum

Hier kunt u vragen stellen en antwoorden krijgen op vragen over het gebruik, de werking van Conscribo en alles wat daarmee te maken heeft!

Bezoek de Conscribo website

You are not logged in.

Announcement

We accepteren op dit moment geen nieuwe registraties

#1 2018-11-07 09:57:34

Evert
Member

Mailings versturen o.b.v. een filter?

Hallo,

in ons oude ledenadministratiesysteem kon ik verjaardags-emails versturen, waarbij de (standaard) mail dus pas verstuurd wordt naar iemand op de dag dat hij/zij jarig is. Is het mogelijk om dit ook automatisch in Conscribo te doen, dus om de verzenddatum/tijd van de email te koppelen aan de geboortedatum (of een andere datum, zodat er bijvoorbeeld herinneringen kunnen worden verstuurd voor bepaalde activiteiten zoals bardienst)?

Ik hoor het graag,
groeten
Evert

Offline

#2 2018-11-13 11:59:51

Mathijs
Administrator

Re: Mailings versturen o.b.v. een filter?

Bedankt voor de suggestie. We hebben geen mogelijkheid tot verjaardagsmails. Je kan met een hele omslachtige workaround wel kunnen komen denk ik.

Maak een automatische inning aan, en zorg dat de boekdata overeenkomen met een datum uit het relatiebeheer. Die kan dan de verjaardagveld omzetten naar een veld in het komende boekjaar.
Maak hier tijdelijk een boeking voor aan
Maak hier facturen voor aan
Stuur de facturen, zonder factuurdocument, met de mail voor de verjaardagen op de factuurdatum (dus hun verjaardag)
Verwijder de automatische inning

Het is geen prettige workaround, maar op dit moment de enige manier om dat te doen. Of er op de korte of lange termijn een verjaardag mail functionaltieit komt, kan ik niets over zeggen. Wel zal ik het noteren.

Offline

Board footer

Powered by FluxBB