Ondersteuningsforum

Hier kunt u vragen stellen en antwoorden krijgen op vragen over het gebruik, de werking van Conscribo en alles wat daarmee te maken heeft!

Bezoek de Conscribo website

You are not logged in.

Announcement

We accepteren op dit moment geen nieuwe registraties

#1 2019-01-02 12:04:42

arerkelens
Member

BTW: aangifterubriek 1d - Privégebruik

Hoe ga ik om met btw privégebruik binnen Conscribo?
Alleen een memoriaalboeking en verder gewoon handmatig verwerken in aangifte? Of kan ik het bedrag op het btw overzicht vermeld krijgen?

met vriendelijke groeten,
René Erkelens

Offline

#2 2019-01-10 10:54:20

Mathijs
Administrator

Re: BTW: aangifterubriek 1d - Privégebruik

Elk bedrag in Conscribo kan je een BTW percentage aan koppelen en dat zorgt ervoor dat het op het BTW overzicht wordt genoteerd.
Als dat bedrag eventueel nog verhoogd of verlaagd moet worden, kan dat in de details van de boeking ook aangepast worden. Dan hoef je niets handmatig over te maken van/naar de BTW rekeningen

Offline

#3 2019-01-21 20:29:44

arerkelens
Member

Re: BTW: aangifterubriek 1d - Privégebruik

Dank je wel, maar dit lost niet het hele probleem op.
Over de aangifte Q4 moet o.a. btw over het privégebruik van een zakelijke auto opgegeven worden.
Dat is een percentage over de cataloguswaarde en je kunt moeilijk de cataloguswaarde opvoeren in de administratie om rubriek 1d op de juiste manier in te vullen.

Als Conscribo daar niet mee overweg kan zou de handmatige oplossing  kunnen zijn dat het handmatig op de aangifte wordt toegevoegd, gevolgd door een memoriaalboeking

privé
aan crediteuren

Ik zit alleen met de verwerking van de betaling.

Tenzij een handmatige boeking op de btw rekeningen meegenomen wordt in het aangiftevoorstel.
Dan zou

privé
aan af te dragen btw (of RC btw)

een oplossing kunnen zijn.

graag advies. Ik heb twee klanten waar dit voor geldt.

groeten,
René Erkelens

Offline

#4 2019-01-22 10:46:12

conscribo
Administrator

Re: BTW: aangifterubriek 1d - Privégebruik

Op het moment dat je direct een memoriaalboeking op de rekening gekoppeld aan het tarief privégebruik ( In veel administraties is dit b.v. PH 1850: BTW: Afdracht privégebruik) boekt, dan zal dit bedrag op de btw aangifte 1 op 1 worden overgenomen en verwerkt. Je kunt dit controleren door iets naar die rekening te boeken (met boekdatum 31-12), en dan in de details van de aangifte omzetbelasting over q4 op Uitgebreide weergave te klikken.

Mocht je er niet uitkomen horen we het graag!

Offline

Board footer

Powered by FluxBB