Ondersteuningsforum

Hier kunt u vragen stellen en antwoorden krijgen op vragen over het gebruik, de werking van Conscribo en alles wat daarmee te maken heeft!

Bezoek de Conscribo website

You are not logged in.

Announcement

We accepteren op dit moment geen nieuwe registraties

#1 2019-01-10 13:27:56

IFMSA-NL
Member

Niet koppelbare universele boekingen op debiteuren rekening.

Hoi,

Toen ik penningmeester werd ben ik begonnen met het 'opfrissen' van de debiteurenlijst. Dit bleek erop neer te komen dat pandora's doos geopend werd.

Ik kwam o.a. een aantal boekingen tegen op de debiteurenrekening die ik niet kon koppelen of intern verrekenen. Voorbeeld: . Ik kan in het journaal aanvinken dat deze boeking afgehandeld is, maar om hem echt te verwerken, lijkt het mij alleen maar mogelijk om een universele boeking te maken met debiteurenrekening (credit) en rekening waarmee het verrekend wordt (debet).
Als ik zo een universele boeking maak om deze debiteur af te schrijven blijft deze koppelbaar en gemarkeerd als "niet verwerkt" in de boekhouding staan. Klopt het dat je het boekjaar moet sluiten om deze universele boeking als niet koppelbaar en "verwerkt" te kunnen markeren?

Last edited by IFMSA-NL (2019-01-10 13:28:19)

Offline

#2 2019-01-10 13:42:16

Mathijs
Administrator

Re: Niet koppelbare universele boekingen op debiteuren rekening.

Je moet hiervoor handmatig een afhandeling doen. In onze handleiding kan je daar meer over vinden:
Als je hier meer vragen over hebt, is het handig een telefonische afspraak daarvoor in te plannen. Dan kunnen we met behulp van teamviewer jullie op maat helpen. Zo'n afspraak kan je hier inplannen:

Offline

#3 2019-01-16 15:25:18

IFMSA-NL
Member

Re: Niet koppelbare universele boekingen op debiteuren rekening.

Dankjewel, dit antwoord tezamen met het sneeuwbal effect heeft mijn vraag beantwoord.

Offline

#4 2019-01-16 15:25:53

Mathijs
Administrator

Re: Niet koppelbare universele boekingen op debiteuren rekening.

Fijn om te lezen dat het gelukt is.

Het forum bekijken wij niet elke dag. Voor snellere reactie kan je ons ook mailen via support@conscribo.nl

Offline

Board footer

Powered by FluxBB