Ondersteuningsforum

Hier kunt u vragen stellen en antwoorden krijgen op vragen over het gebruik, de werking van Conscribo en alles wat daarmee te maken heeft!

Bezoek de Conscribo website

You are not logged in.

Announcement

We accepteren op dit moment geen nieuwe registraties

#1 2019-09-04 15:00:39

donnersm
Member

database van extern benaderen of online formulieren generator

Momenteel mis ik de functie om formulieren te kunnen maken.
Men kan wel gegevenslijsten genereren maar geen formulieren.
Dus moet ik steeds de ledenadmin exporteren en importeren in Access om daar formulieren te maken.
Dit is niet alleen omslachtig maar ook niet praktisch wanneer er meerdere mensen dit moeten doen; immers men werkt dan met een copy van de dataset welke mogelijk niet up to date is.

IS er een mogelijkheid om van buitenaf contact te maken met de database zodat ik mijn eigen sql applicatie kan draaien? lijkt me niet ivm veiligheid....maar gooi toch maar even de vraag op.

Optie twee:
is er een mogelijkheid om formuileren te maken ( in de styl van b.v. crystal reports of access)
mvg,
Mark Donners

Offline

#2 2019-09-09 09:04:10

Mathijs
Administrator

Re: database van extern benaderen of online formulieren generator

Beste Mark,

Dat hebben wij zeker, zie hier de mogelijkheden:
Dat gaat alleen wel met een Conscribo pakket, en ik zie dat jullie gebruik maken van een Lite pakket.

Andere mogelijkheid is dat er zelf iets gemaakt wordt via een api:
Maar dat is dan in jullie eigen beheer.

Offline

#3 2019-09-13 10:42:17

donnersm
Member

Re: database van extern benaderen of online formulieren generator

A mooi. Ben inderdaad al met de voorbeeld api van jullie aan de gang gegaan en zie hier wel mogelijkheden om iets te maken.
mbt formulieren..mijn fout...ik bedoelde rapporten.  De mogelijkheid om rapporten te maken is zeer beperkt. Ik zou graag iets zien zoals bij access of crystalreports waarmee ik nette rapporten kan maken zoals aftekenlijsten, ledenlijsten etc.

Offline

#4 2019-09-18 14:25:06

Mathijs
Administrator

Re: database van extern benaderen of online formulieren generator

We hebben visuele export waar je alle transacties op diverse manieren kan exporteren.
Daarnaast kan je ook het journaal op een bepaalde manier weergeven (zoals jij zelf wilt) en dat exporteren naar Excel of een print weergave.
Ook het Resultaat en Balans heeft een export mogelijkheid naar Excel of printen.

Hetzelfde geld voor het relatiebeheer waar je een overzicht kan maken en laten afwerken tot een uiterlijk wat je zelf wilt.
Mocht er echt iets missen wat je graag zou willen zien, stuur ons daar een mail over naar info@conscribo.nl. Dan kunnen wij kijken of we daar achter staan en of we daarvoor iets gaan maken.

Het forum bekijken wij niet elke dag. Voor snellere reactie kan je ons ook mailen via support@conscribo.nl

Offline

Board footer

Powered by FluxBB