Ondersteuningsforum

Hier kunt u vragen stellen en antwoorden krijgen op vragen over het gebruik, de werking van Conscribo en alles wat daarmee te maken heeft!

Bezoek de Conscribo website

You are not logged in.

Announcement

We accepteren op dit moment geen nieuwe registraties

#1 2013-12-02 19:05:12

ellageezon
Member

fout in balans te corrigeren?

Ben er in  geslaagd om een paar domme dingen te doen, die ik zelfs niet goed kan omschrijven. Vereniging is medio dit jaar op Conscribo overgegaan; voorheen had de vereniging alleen  een administratie op Afaspersonal. Het komt er op neer dat uiteindelijk  na  goede omzetting een correct lijkende  boekhouding  (dd begin september) na een fout van mij niet meer klopte qua Balans . Ben toen gaan "repareren", met het resultaat dat de puinhoop compleet is. Balans gegevens zijn verdwenen, kan nu geen "nieuwe begingegevens voor 2013 invoeren.
De Winst en verliesrekening klopt tot begin september.
Kan ik als het ware  opnieuw beginnen, met behoud van de Winst en Verliesrekening. Dus met alle boekeningen die al gedaan zijn tot begin september> En hoe moet ik dan de begingegevens op de rekeningnummers ingevoerd krijgen? Ik had geen backup gemaakt.

Offline

#2 2013-12-05 12:42:00

conscribo
Administrator

Re: fout in balans te corrigeren?

Ik heb even gekeken, en de vroegst bewaarde backup die we hebben van uw administratie is van 20 oktober. Eventueel kan ik die voor u terugzetten.
Een ander alternatief is dat we de administratie volledig leegmaken.

Het laatste alternatief wat u voorstelt : "Het selectief verwijderen van boekingen" kan wel (via het menu 'Financiën', 'beheer', boekingen verwijderen). Alleen is het goed hier mee uit te kijken dat u geen gewenste boekingen verwijderd.
Wat betreft de beginsaldi. Deze kunnen alleen ingesteld worden als u de vroegste boekingsperiode actief heeft.



Wat u kunt doen als u nog helemaal geen beginsaldi heeft ingesteld is de boekingsperiodes verwijderen en opnieuw instellen (zonder verlies van boekingen). U verwijdert eerst de laatste boekingsperiode, dan voorliggende tot er geen periodes meer zijn. Hierna voegt u de vroegst gewenste periode opnieuw toe.

Offline

#3 2020-02-17 17:01:36

kurt0112
Member

Re: fout in balans te corrigeren?

Ik heb de administratie van onze vereniging overgenomen van een ander lid. Ik ben boekhoudkundig redelijk handig, ben jaren boekhouder geweest.
Crediteurenrekening 1500 is aan balansrekening en er staat saldo op per 31-12-2018. Ik kan echter nergens de specificatie ervan vinden, ook in 2019 niet.
Onder instellingen rekeningschema kan ik deze rekening ook opvragen. Er staat echter een lichtgrijs vinkje aangekruist in tegenstelling tot de andere jaren, daar staat een zwart vinkje.
Ik denk dat deze rekening eerder als een algemene rekening is gebruikt en daarna is veranderd in crediteurenrekening/balansrekening.
Wat kan ik hier aan doen.
Hoe werkt dit verder, kunt u in mijn administratie kijken en het probleem aanpakken of kan ik zelf iets doen.

Groeten Nico Schouten
0228-562807

Offline

#4 2020-02-19 14:27:35

Mathijs
Administrator

Re: fout in balans te corrigeren?

Dat heeft er waarschijnlijk mee te maken dat eerdere boekjaren nog niet zijn afgesloten. Dan maakt Conscribo nog geen startbalans voor een nieuw jaar aan.
De nieuwe module Overzichten -> Openstaande transacties kijkt naar alle openstaande transacties van alle openstaande jaren, dat zou je kunnen raadplegen.

Het forum bekijken wij niet elke dag. Voor snellere reactie kan je ons ook mailen via support@conscribo.nl

Offline

Board footer

Powered by FluxBB