Ondersteuningsforum

Hier kunt u vragen stellen en antwoorden krijgen op vragen over het gebruik, de werking van Conscribo en alles wat daarmee te maken heeft!

Bezoek de Conscribo website

You are not logged in.

Announcement

We accepteren op dit moment geen nieuwe registraties

#1 2020-05-13 22:37:56

rvvreehorst1
Member

reeds betaalde factuur crediteren

Ik heb een aantal afgehandelde (reeds betaalde) facturen die nu toch gecrediteerd moeten worden, in verband met corona. Bij factuurstatus kan ik niet meer op 'maak creditfactuur aan' klikken, omdat de factuur al afgehandeld is.

een tweede optie was een nieuwe factuur aanmaken voor dezelfde relatie met een negatief bedrag ter hoogte van de originele factuur. Deze wilde ik koppelen door middel van een interne verrekening, maar dan krijg ik de volgende foutmelding:

Fout:
In boeking nr. 1:
De boeking dient tenminste twee rijen te hebben met een bedrag ongelijk aan 0 Euro.
De boeking is niet in balans. Verschil: -450,00

(de originele factuur was € 450, de negatieve factuur dus - € 450)

Hoe kan ik dit toch oplossen?

Offline

#2 2020-05-18 09:30:20

Mathijs
Administrator

Re: reeds betaalde factuur crediteren

Via het forum op basis van deze tekst alleen kan ik het niet voor je oplossen. Als onderstaande tekst je niet verder helpt, kan je screenshots naar ons mailadres sturen support@conscribo.nl en helpen we je daar verder

Inderdaad een afgehandelde factuur kan je niet crediteren. Daarvoor kan je natuurlijk een factuur aanmaken met een negatief bedrag, in principe doet de knop crediteren niet meer dan dat.
Dan is even de vraag of het ook intern verrekend moet worden. Gezien de factuur betaald is en ze nog een credit factuur ontvangen, interpreteer ik dat alsof ze nog geld moeten krijgen.
Dan hoef je niet intern te verrekenen, maar dien je de factuur te betalen en daarna af te handelen als dat in de administratie binnenkomt (net als elke andere factuur).

Het forum bekijken wij niet elke dag. Voor snellere reactie kan je ons ook mailen via support@conscribo.nl

Offline

Board footer

Powered by FluxBB