Overstappen vanuit Davilex

Er komen de laatste maanden veel verenigingen voorbij die op zoek zijn naar een alternatief voor het stoppende softwarepakket Davilex.

De ledenadministratie en financiële administratie van Davilex is ontwikkeld met onder andere verenigingen in gedachte. De ledenadministratie van Davilex bevatte uitgebreide mogelijkheden en was bruikbaar voor veel verenigingen.


Graag vertellen we u natuurlijk hoe goed ons pakket aansluit bij de behoefte van verenigingen, en dat wij de meeste functionaliteiten die Davilex bood, ook aanbieden.

Maar we denken dat het wel eerlijk is, om aan te geven dat Conscribo wel afwijkt van Davilex, en dat uw werkwijze, bij een overstap naar ons, wel anders zal worden, dan hoe u dat gewend was.

Functionaliteit

Davilex

Conscribo

Boekhouden

V

V

Bankafschriften inlezen

V

V

Bankkoppeling

V

Facturatie

V

V

Contributiebeheer

V

V

Debiteurenbeheer

V

V

Incasso

V

V

BTW

V

V

Ledenadministratie

V

V

Eigen gegevensveld aanmaken

V

V

Lidgegevens exporteren

V

V

Etikketen

V

V

Gepersonaliseerde documenten

V

V

Werken met meerdere gebruikers

V

Rechten voor verschillende functionarissen

V

Webformulieren

V

Leden e-mailen/ nieuwsbrieven

Max 200 per keer via outlook

Vanuit de applicatie

Mailen naar de administratie

V

 

   

Overstappen

Omdat er veel verenigingen die met Davilex werken overstappen naar Conscribo hebben we hier al veel mee te maken gehad. Onze ervaring is dat dit vrij eenvoudig is.

Gegevens overzetten:

Vanuit Davilex kunt u de lidgegevens exporteren, en ook een financiële export maken (Export XML Auditfile Financieel)  (menu import/export)

Het CSV bestand van de ledenadministratie is direct in Conscribo in te lezen.

De financiële administratie kan ook worden geïmporteerd in Conscribo, maar onze ervaring is dat alhoewel u zo de hele historie in Conscribo heeft, het gebruikte rekeningschema en de manier van noteren niet prettig aansluit bij het gebruik van het pakket. We raden aan de balansposities over te nemen en de debiteuren in te voeren, om zo met een schone administratie te beginnen.

Aan de slag

De beste indruk krijgt u natuurlijk door ons pakket (vrijblijvend, direct) uit te proberen

Daarnaast bieden we u ook graag een vrijblijvend opstartgesprek aan, waar we al een gedeelte van de administratie voor u kunnen inrichten, en vragen over de overstap kunnen beantwoorden!