Handleiding

Handleidingen kennisbank

  /  Handleiding   /  Conscribo boekhouding   /  Inrichting en beheer   /  Facturatie

  Het adres of naam verschijnt niet in een factuursjabloon


Vooral op het moment dat u veel personalisatie in Conscribo toepast, kan het voorkomen dat plots in facturen die u verstuurt geen naam en/of adres meer verschijnt.

Dit heeft er mee te maken met de manier waarop een factuuradres bepaald wordt. Hiervoor wordt namelijk gekeken naar » Gemeenschappelijke veldnamen.

Conscribo bepaalt bij het opstellen van een factuur, het factuuradres door te kijken naar het gemeenschappelijke veld Postadres, en de naam door te kijken naar het veld Weergavenaam.

Bij elk relatietype kan dit een ander veld zijn. Om de instellingen te controleren gaat u naar het menu 'Instellingen > Gegevens bij ... (b.v. Personen)'

factuur_postadres.png


Hier ziet u in de kolom "Wordt gebruikt als" de gemeenschappelijke veldnaam. Hier moeten de gegevens Weergavenaam en Postadres voorkomen.

Doen ze dit niet, dan dient u dit in te stellen. U doet dit door naar het gegeven van b.v. het Adres te gaan, en onder aan de pagina bij "Gemeenschappelijke naam" "Gebruikte gemeenschappelijke naam" "Postadres" te kiezen.

Tips:

  • Let goed op dat bij elk relatietype waar u facturen aan wilt versturen dit goed is ingesteld
  • Controleer als het goed is ingesteld in de details van een relatie of daar wel een factuuradres staat bij het gebruikte veld (Meestal onderaan de pagina bij samengestelde velden)
  • Controleer bij eigengemaakte factuursjablonen of er bij het maken van een voorbeeld wel een factuuradres wordt ingevuld. Zo niet, controleer dan uw sjabloon.
  • Als u geen Postadresveld kunt kiezen bij de gemeenschappelijke naam, dan staat deze al op een ander veld ingesteld. Kies bij dit andere veld eerst een andere gemeenschappelijke naam.