Start vandaag nog uw gratis proefperiode van 21 dagen

Home » Handleiding
/ Handleiding / Conscribo ledenadministratie / Relatiebeheer / De ledenadministratie / het relatiebeheer gebruiken
|
|
Artikelen bij: De ledenadministratie / het relatiebeheer gebruiken
Welkom in het relatiebeheer van Conscribo! Eigenlijk is het mooier om het relatiebeheer de ledenadministratie te noemen, maar omdat in uw administratie ook andere type relaties kunt bijhouden (denk aan sponsoren, leveranciers, enz) noemen we het het relatiebeheer.
Conscribo verstaat onder een 'Relatie' dan ook alle betrokkenen bij uw organisatie. Dit kunnen personen, gezinnen, klanten, leveranciers, sponsors, alle soorten bedrijven zijn, maar het pakket kan waar nodig zelfs huizen, auto's en alle objecten die u kunt bedenken registreren en gebruiken. Conscribo vindt dat in het relatiebeheer de nadruk moet liggen op dat u snel er uit haalt en er in stopt wat u wilt. Het doel is dat u een goede centrale opslag heeft van de gegevens van uw leden, en dat u hier makkelijk mee om kunt gaan. Op het moment dat u het relatiebeheer heeft ingeschakeld (zie ook » De basis instellingen) kunt u in het menu onder 'Relaties' via diverse mogelijkheden een Overzicht krijgen van uw relaties. Als u inlogt in uw administratie, en u heeft rechten op het relatiebeheer, dan ziet u meestal een indeling van het scherm zoals hieronder: ![]() Boven aan het overzicht zijn tabbladen genoteerd, van al uw relatietypes (1). Standaard bevat het relatieoverzicht alle 'Personen' in uw administratie (2). In een demo-account hebben we standaard wat voorbeeldrelaties genoteerd, om u een goed beeld te geven, van hoe een en ander weergeven kan worden. Verder zijn belangrijk op deze pagina:
Bij het gebruik van het relatiebeheer is het goed om een aantal begrippen te bekijken. Dit zorgt ervoor dat u het relatiebeheer optimaal kunt gebruiken: Lees verder: » Het verschil tussen relatietypes en relatiegroepen » Relatiegroepen » Gegevensvelden bewerken en aanmaken |