Conscribo lenterelease

Op dit moment wordt er druk ontwikkeld aan de Conscribo lenterelease 2012. Alhoewel de planning was deze rond 1 mei uit te brengen hebben we besloten dit uit te stellen, zodat er geen kantjes van de nieuwe functionaliteiten hoeven worden afgesneden om maar op tijd klaar te zijn. We hopen de nieuwe versie aan het einde van de maand live te hebben!
In de komende Conscribo release zijn de volgende nieuwe functionaliteiten toegevoegd:

  • Het boekstuknummer: Het huidige veld referentie hoeft niet meer gebruikt te worden voor uw eigen referentie naar geadministreerde betalingen. U kunt hier het (automatisch doorlopende) boekstuknummer voor gebruiken. Dit zorgt ervoor dat u bij de referentie altijd het factuurnummer/declaratienummer voor uw klant/leverancier kunt ingeven.  Betalingen kunnen vervolgens eenvoudiger worden gekoppeld via de referentie.
  • Automatisch boekingregels koppelen Waar u nu nog het veld ‘Afgehandeld’ in het journaal dient te gebruiken voor het wegstrepen van afgehandelde boekingsregels, kan dit straks eenvoudig doormiddel van de functie ‘ Boekingen afhandelen’. Deze zoekt bij elkaar passende boekregels en stelt voor deze te koppelen. Dit op een zelfde manier als nu al mogelijk is voor automatische inningen en facturen.
  • Facturen genereren uit automatische inningen: Gebruikt u Conscribo-profit of Conscribo non-profit& members, dan kunt u vanuit uw automatische inning per boekingsronde net als incassoopdrachten nu ook facturen genereren. Deze komen in het reguliere factuurtraject terecht om vervolgens te kunnen worden gedownload en te worden verstuurd.
  • Eigen menuindeling: Met deze functionaliteit kunt u per gebruiker de voor u belangrijke zaken op uw eigen manier in het menu inrichten. Op deze manier houdt u uw administratie overzichtelijk en beschikt u precies over wat u zelf nodig heeft.
  • Boekingssjablonen: Deze uitbreiding op de opgeslagen weergave in het boekingscherm, maakt het mogelijk het boekingscherm in te richten zoals u dit wilt. U kunt gegevens voorinvullen, verplicht stellen, verbergen en automatisch laten aanvullen. Deze functionaliteit zorgt ervoor dat administraties, nog gespecialiseerder en eenvoudiger kunnen worden gemaakt.