Handleiding

  E-mail ontvangen


Het is mogelijk om mails te ontvangen in uw Conscribo administratie. Bij het instellen van een mailaccount kunt u de optie geven om een mail te ontvangen.

Hier ziet u het scherm waarin u aangeeft wat de weergave naam is van uw mailadres met verzendmailadres en eventuel handtekening. Meer informatie hierover vindt u op de pagina » Uw adminstratie instellen om e-mail te kunnen versturen.

In het midden van het overzicht staat een kopje, ‘E-mail ontvangen’. Standaard staat deze op geen mails ontvangen. Hier geeft u aan dat u mails wilt ontvangen via een *uw_administratie*.conscribo.nl adres (1). Om alle mails dat gestuurdt wordt naar *iets*@*uw_administratie*.conscribo.nl op dit mailadres te ontvangen, geeft u aan dat dit mailadres een Catch-all adres is (2).

Als laatste geeft u aan welk verwijsadres dit e-mailadres gaat krijgen. Als u dan een mail stuurt naar dat mailadres, zal dat aankomen in Conscribo en kunt u op die mail beantwoorden of eventueel doorsturen.

Het laatste wat u kunt doen, is bij uw eigen mailserver aangeven dat alle mail doorgestuurd moet worden naar het door u opgegeven conscribo mailadres. Dan zult u voortaan alle mails ontvangen in Conscribo. Bij G-Mail doet u dit bijvoorbeeld door naar de instellingen te gaan, en dan een doorstuuradres toe te voegen bij het tabblad ‘Doorsturen en POP/IMAP’.