Handleiding

Handleidingen kennisbank

  /  Handleiding   /  Conscribo boekhouding   /  Inrichting en beheer   /  Facturatie

  Facturatie inrichten (algemene instellingen)


Voordat u de Conscribo facturatie kunt gebruiken dient u een aantal zaken in te stellen zodat uw facturen er zo uit zien als u wilt en de financiële afhandeling ook goed gebeurt.

U doet dit door op het moment dat u bent ingelogd in het menu te gaan naar Instellingen, Facturatie Instellingen.

U ziet nu het volgende scherm :

afbeelding_120_1.png


De facturatieinstellingen bestaan uit de tabbladen Algemeen, Producten en Sjablonen.

In het tabblad algemeen dient u in te stellen met welke debiteurenrekening de facturatie werkt. (1) Zoals in het onderdeel » Hoe werkt facturatie wordt uitgelegd, maakt Conscribo een te ontvangen inkomst boeking aan voor de debiteur. Deze wordt vervolgens gekoppeld aan de vervullingsboeking. In de periode waarin de factuur openstaat, staat er door de te ontvangen inkomst een bedrag open op een debiteurenrekening. Deze kunt u hier kiezen. Zo kunt u bijvoorbeeld voor het overzicht een aparte debiteuren balansrekening gebruiken voor uw facturen.

Direct hieronder kunt u de betalingstermijn van de factuur en eventuele herinneringen instellen (2). Conscribo gebruikt deze termijnen om de status van een factuur bij te houden. Hierbij gaat een termijn altijd pas in op het moment dat u de factuur of herinnering aanmaakt. De vervaldatum van een herinnering is dus niet per definitie de vervaldatum van de factuur plus de betaaltermijn van de herinnering.

Met een betaalpagina kunt u voor uw leden een overzicht van de factuur meegeven. Indien u ook heeft ingesteld via een betaalprovider te willen werken, kunnen ze via deze pagina met iDeal betalen om de betalingen makkelijk te laten verwerken. Meer informatie kunt u vinden bij » Betaalpagina met koppeling voor iDeal.

Alle gegevens van uw organisatie die op de factuur worden vermeldt, kunnen gewijzigd worden in » Uw organisatie gegevens.

Hierna stelt u optioneel de producten (zie » Producten aanmaken en beheren) en de facturatiestijl (zie » Facturatiestijl aanpassen ) in.